InstagramFacebookYoutube
Výživa

5 tipov, s ktorými sa vyhnete obžerstvu cez sviatky

9. decembra 2022
5 tipov, s ktorými sa vyhnete obžerstvu cez sviatky
Sviatky sú vhodnou príležitosťou na to, aby ste si pokazili svoju diétu a dopustili sa hriechu obžerstva. Vyhnite sa sviatočnému prejedaniu pomocou piatich tipov, ktoré vám zároveň nijak výrazne neobmedzia pôžitok zo sviatkov.

Aby ste zostali na ceste za svojimi fitness cieľmi, zoberte si k srdcu nasledujúce tipy, ktoré vám pomôžu počas sviatkov robiť zdravšie voľby.

Predpripravte sa pred sviatkami

Ak obdobie sviatkov znamená, že budete bývať dlhšie hore, začnite si na to pripravovať svoje telo mini detoxikáciou, ktorá vám pomôže zmierniť príznaky opice a únavy v nasledujúcich dňoch. Ešte pred príchodom sviatkov nejedávajte spracované jedlá, jedzte viac ovocia a zeleniny, zvýšte príjem vody a vlákniny.

Článok pokračuje pod reklamou


Cez deň sa naplňte zdravými jedlami

Koláče, zákusky, slané pečivo... to všetko je silným pokušením. Práve počas sviatkov sme obklopení najchutnejšími jedlami, ktorým sa ťažko hovorí nie. Ak plánujete večer rodinné stretnutie alebo televízny maratón, uistite sa, že cez deň budete konzumovať dostatok zdravých jedál, aby ste boli večer sýti a ľahšie odmietli všetky tie na cukry, tuky a kalórie bohaté pokrmy. Snažte sa prijímať dostatok vlákniny a bielkovín, aby sa vám tak nekolísala hladina krvného cukru.

Premyslite si potrebu pitia alkoholu

Skutočne potrebujete piť toľko alkoholu? Sviatky sa dajú užiť aj bez toho, aby ste sa dostali do nálady nápojom bohatým na prázdne kalórie. Prípitkom sa vyhýbať nemusíte, ale potom to už nepreháňajte. Obzvlášť s tvrdým alkoholom. Ak už, tak si vyberte červené víno, z ktorého aspoň budete niečo aj mať – v menších množstvách prospieva srdcu.

Plánujte dopredu

Ak celý rok obetujete tomu, aby ste žili zdravo, nie je najlepším nápadom zahodiť všetko do koša počas niekoľkých dní sviatočného obdobia. Dopredu si naplánujte medze. Ak si chcete užiť sviatky bez toho, aby ste ich úplne odignorovali, vopred si naplánujte, koľko toho napečiete, koľko toho denne zjete, kedy vám už bude v hlave blikať pomyselné „STOP“. Ak viete, že budete cez deň fyzicky aktívnejší, tieto medze si trochu môžete posunúť.

Sladké si poriadne vychutnávajte

Už sme to tu skonštatovali – cez sviatky na nás číhajú mnohé z tých najlepších pokrmov, aké poznáme. Typicky sú to rôzne druhy koláčov a zákuskov, ktorých zjeme viac, ako by bolo dobré. Často si ich pritom ani nevychutnávame. Skúste sa práve pri jedení sladkostí zamerať na to, aby ste si vychutnávali každú sekundu ich konzumácie a jedzte ich pomaly. Radšej toho zjedzte menej, ale vychutnajte si to.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2023 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist