InstagramFacebookYoutube
Motivácia

17 jednoduchých tipov, ktoré vás udržia motivovaných

15. októbra 2023
17 jednoduchých tipov, ktoré vás udržia motivovaných
Sebadisciplína je kľúčom k úspechu v cvičení i iných aspektoch života. A na jej udržaní má veľký podiel motivácia jedinca. S jej kontrolou to však nie je vždy jednoduché.

Ak hľadáte nenáročný spôsob, ako si udržať motiváciu a dosiahnuť pri svojej cvičebnej snahe úspech, inšpiráciou vám môže byť aj nasledujúcich 17 jednoduchých tipov:

Nájdite si tréningového partnera – navzájom sa budete podporovať a obaja budete mať zodpovednejší prístup k tréningu.

Článok pokračuje pod reklamou


Dbajte na pestrosť – dôležité je, aby vás cvičenie nezačalo nudiť. Preto raz za čas veci obmeňte, či už pôjde o čas tréningu, typ tréningu, cviky, série, opakovania a podobne.

Kúpte si nove oblečenie – ak cítite, že strácate záujem o cvičenie, impulz by vám mohla dodať kúpa nového tréningového oblečenia. Alebo kúpa bežného oblečenia, do ktorého ešte budete musieť trocha schudnúť.

Pripravte si zdravý pokrm vopred – dôležité je aj konzistentnosť stravy. Ak by sme narazili na prekážku, môže nás to demotivovať. Preto je dobré mať v zálohe pripravené vhodné jedlá.

Využite silu skupiny – zábavu, zodpovednosť i nadšenie vám môže dodať prerušenie rutiny a zapojenie sa do skupinového cvičenia. Môžete prejaviť aj svoju súťaživosť.

Stanovte si drobné ciele – ich priebežné dosahovanie vám bude dodávať nové dávky motivácie, až kým nedosiahnete cieľ hlavný.

Cvičte aspoň 10 minút – povedzte si, že budete cvičiť len 10 minút a potom uvidíte. V drvivej väčšine prípadov to spôsobí, že sa rozbehnete a nakoniec absolvujte dlhší a kvalitnejší tréning. A keď aj nie, je to lepšie ako nič.

Zapisujte si tréningy – budete vedieť na čom ste a pokroky viditeľné na vlastné oči vám pomôžu aj s udržaním motivácie.

Venujte sa športom – budete sa hýbať, posilňovať svaly a páliť kalórie, pričom vám to ubehne ako voda a ani si neuvedomíte námahu.

Nepodceňujte prípravu – vždy majte už o deň skôr vopred pripravené všetko, čo budete potrebovať na tréningu. Vyhnete sa potenciálnej bariére.

Vsaďte na hudbu – je preukázané, že hudba dokáže motivovať. A to nie len k tomu, že sa v posilňovni ukážete, ale aj k tomu, že budete cvičiť intenzívnejšie.

Využite podcast alebo audioknihu – alternatívou, najmä pri kardiovaskulárnom tréningu, môže byť počúvať hovorené slovo. Dozviete sa zaujímavosti a tréning vám ubehne rýchlejšie.

Foťte sa – niekedy si uvedomíte pokroky až vtedy, keď sa pozriete na to, ako ste vyzerali, keď ste začínali. Preto sa oplatí pravidelne sa fotiť.

Pripomeňte si dôvod – často zabúdame na to, prečo sme s cvičením začínali. Uvedomenie si dôvodu a jeho významu obnoví zápal k cvičeniu.

Buďte flexibilní – buďte pripravení upraviť časť vášho tréningu, jeho dĺžku alebo aj na to, že niekedy ho budete musieť vynechať.

Odmeňujte sa – ak dosiahnete svoj cieľ, menší či väčší, adekvátne sa odmeňte. Budete sa potom tešiť na splnenie ďalšieho medzníka. Ideálne je odmeňovať sa inak, ako nezdravým jedlom.

Myslíte pozitívne – nebolí, ak namiesto negatívneho myslenie začnete myslieť pozitívne. To, ako prehovárate sami k sebe, robí veľký rozdiel.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2023 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist