Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

Jedlo ako odpoveď na niektoré problémy

Autorka: Lucka – 17. 07. 2021
ikonka
Nie je dobré, ak sa prepchávate všetkým možným, keď sa cítite zle a chcete sa upokojiť a cítiť šťastnejšie. Nepomôže to. Jedlo však v niektorých problémoch môže byť nápomocné, ak ho vyberáte správne. Dnes sa pozrieme práve na také prípady.

1. Bolia vás svaly

Ak máte po ťažkom tréningu a pobolievajú vás precvičované svaly, skúste čerešňový džús. Obsahuje protizápalové antioxidanty, ktoré redukujú bolesť po cvičení. Pitie takéhoto džúsu pred a po cvičení pomáha znižovať bolesť a urýchľovať potréningovú regeneráciu.

2. Cítite sa lenivo

Nízka energia a nechuť niečo robiť je často výsledkom nedostatku príjmu tekutín. Bez dostatku vody sa nedostáva kyslík o mozgu a svalov efektívne a potom sa cítite unavene. Ak sa chcete znova naštartovať, vynechajte kávu a nahraďte ju kokosovou vodou, ktoré obsahuje magnézium, kalcium a draslík, ktoré regulujú proces prijímania a distribúcie tekutín v tele.

3. Máte problém so žaludkom

Ak ste skonzumovali ťažké jedlo a teraz vás trápia problém s trávením, vhodné je vypiť jeden až dva poháre pepermintového čaju. Ten vám pomôže uľaviť a redukuje bolesť, vrátane nepríjemných brušných kŕčov.

Článok pokračuje pod reklamou


4. Trápi vás migréna

Namiesto toho, aby ste bolesti hlavy zahnali tabletkou, skúste najskôr šalát. Ideálny je špenát, ktorý obsahuje magnézium a to pomáha uľavovať pri akútnych stavoch migrény. Takisto je v ňom riboflavín, ktorý má podobné účinky. Hoci tabletky sú osvedčené, možno stojí za to vyskúšať niečo prírodné.

5. Pociťujete úzkosť

Ak máte problémy mentálneho charakteru, cítite sa vyčerpane a idú na vás „depky“, odolajte lákaniu jesť sladké alebo nezdravé jedlá. Namiesto toho skonzumujte sladké zemiaky, ktoré sú jedným z najlepších zdrojov sacharidov tvoriacich serotonín, ktorý zlepšuje náladu. Vďaka vláknine v zemiakoch sa navyše dostanú do krvi postupne, čím pomôžu stabilizovať aj úroveň energie.

6. Nemôžete zaspať

Ak nemôžete zaspať, skúste jedlo bohaté na L-tryptofan. Po skonzumovaní tejto aminokyslieny sa budete cítiť ospalo. Rýchlo dostupné dokážu byť sezamové semiačka, no ak môžete, ideálnou voľbou je humus, ktorý je na túto aminokyselinu veľmi bohatý. Iný recept – tradičné teplé mlieko s medom.

21.09.2013.
Letný režim končí 31. augusta. Potom prídu na rad opäť úplne nové, premiérové články.
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist