Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 20. 08. 2019

Ako sa stravovať, ak sa chcete dožiť vysokého veku?

ikonka
Raz za čas počujete o človeku, ktorý sa dožil 100 rokov. Na to, aby ste sa aj vy dožili takého veku, neexistuje žiaden magický recept. Môžete však urobiť niečo preto, aby ste sa dožili čo najvyššieho veku. A všetko to začína pri strave.

Nevyhýbajte sa zelenine

Ak sa chcete dožiť vyššieho veku, za základ by ste mali brať príjem ovocia a zeleniny. Jedzte denne päť druhov ovocia a zeleniny, ak sa dá aj viac, aby ste znížili riziká srdcovocievnych ochorení, mŕtvice a rakoviny.

Jedzte jogurty

Pravidelná konzumácia jogurtov taktiež pomôže. Odporúčajú sa však nízkotučné alternatívy s obsahom probiotík. Tie boli v posledných rokoch podrobné množstvom výskumov, ktoré potvrdzujú ich vplyv na posilnenie imunitného systému.

Článok pokračuje pod reklamou


Ryba ako večera

Ryby vám poskytnú nie len chutné jedlo bohaté na bielkoviny, ale aj cenný zdroj omega-3 mastných kyselín, ktoré sú známe svojim vplyvom na redukciu ochorení spôsobujúcich zápaly. Jedzte preto dva až trikrát do týždne nejakú rybu, ako napríklad lososa či tuniaka, ideálne ako súčasť večere.

Zamerajte sa na vlákninu

Mnoho ľudí na to zabúda, ale vláknina má na zdravie veľký význam. Preto by ste sa mali sústrediť na to, aby ste jej denne získali aspoň 25 gramov. Jej najlepšími zdrojmi sú viaceré druhy ovocia, zeleniny a celé zrná. Diéta bohatá na vlákninu znižuje riziko vzniku viacerých ochorení (vrátane rakoviny) a dokonca smrti.

Siahnite po orechoch

Ak potrebujete niečo pod zub medzi hlavnými jedlami, siahnite po orechoch. Najlepšou voľbou pre predĺženie života a zlepšenie zdravia sú vlašské orechy, mandle či pistácie. Nejedzte ich však viac ako za hrsť denne. ?

Článok bol pôvodne vydaný: 28.01.2014.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist