Výživa 09. 07. 2019

Sedem dôvodov, prečo je káva prospešná

ikonka
Káva nie je len teplá dávka energie, ale môže mať pre vás aj iné výhody. V posledných rokoch a dekádach sa urobilo mnoho výskumov, ktoré skúmali jej vplyv na zdravie ľudí, a v tomto článku sme schopný predstaviť sedem dôvodov, prečo je káva prospešná.

1. Káva je veľmi prospešná pre zdravie pečene

Pečeň je pre telo životne dôležitý orgán z viacerých dôvodov. Pri moderných neduhoch, ako je priveľa alkoholu či fruktózy, je však zraniteľná. Cirhóza je poslednou fázou jej poškodenia a viaceré štúdie preukázali, že káva dokáže riziko jej vzniku znížiť až o 80 %. Najsilnejšie účinky v tomto smere vidno pri aspoň štyroch šálkach denne. Taktiež o takmer 40 % znižuje možnosť rakoviny pečene.

2. Káva zlepšuje mozgové funkcie

Pitie kávy nezvyšuje len koncentráciu, ale aj bráni poškodeniu neurotransmiterov. Výskumy ukázali, že kofeín obsiahnutý v káve podporuje činnosť mozgu, zlepšuje pamäť, zlepšuje náladu a bojuje proti depresiám. Káva takisto znižuje riziko mŕtvice.

3. Káva znižuje riziko cukrovky

Cukrovka typu 2 je v súčasnosti veľmi rozšírená choroba, ktoré pramení predovšetkým z nevhodného životného štýlu. Káva sa však javí ako dobrý nástroj v boji proti nej. Opakovane bolo potvrdené, že znižuje pravdepodobnosť jej vzniku o 23 až 67 %. Každá ďalšia šálka kávy predstavovala zníženie tejto pravdepodobnosti o 7 %.

4. Káva znižuje riziko rakoviny prostaty

Muži, ktorí sa obávajú rakoviny prostaty by mali káve holdovať. Nová štúdia totiž ukázala, že muži, ktorí ju píjavajú pravidelne, majú až o 60 % nižšiu pravdepodobnosť jej vzniku oproti tým, ktorý ju nepíjavajú vôbec.

5. Káva bojuje proti Alzheimerovej a Parkinsonovej chorobe

Káva vám nepodporuje činnosť mozgu len krátkodobo, ale môže ho chrániť aj v pokročilom veku. Viaceré štúdie zistili, že ľudia, ktorí pravidelne popíjali počas svojho života kávu, mali až o 60 % nižšie riziko vzniku Alzheimerovho ochorenia a demencie. Riziko Parkinsonovej choroby sa v takom prípade znížilo o 32-60% .

6. Káva je bohatá na živiny a antioxidanty

Káva nie je len čierna tekutina, ale obsahuje v sebe aj mnoho živín zo svojich zŕn. Šálka kávy obsahuje 6 % odporúčaného denného príjmu vitamínu B5, 11 % vitamínu B2, 2 % vitamínov B1 a B3, rovnako ako 3 % draslíka a mangánu. Taktiež v nej však nájdeme veľké zastúpenie antioxidantov a v modernej západnej diéte dokonca predstavuje ich najlepší zdroj.

7. Káva spaľuje tuky a podporuje výkonnosť

Káva obsahuje kofeín, ktorý je základnou zložkou viacerých spaľovačov tuku, pretože zvyšuje metabolizmus a podporuje oxidáciu mastných kyselín, čím vedie k chudnutiu. Kofeín taktiež podporuje aj výkonnosť a to vďaka niekoľkým mechanizmom. V dvoch nezávislých analýzach sa prišlo na to, že pri cvičení dokáže výkonnosť jedinca zvýšiť až o 12 percent.

Článok bol pôvodne vydaný: 31.01.2014.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist