InstagramFacebookYoutube
Tréning

Plnohodnotný tréning trapézov

06. februára 2014
Plnohodnotný tréning trapézov
Ak sa snažíte vylepšiť trapézové svaly, nemusíme sa vás pýtať, aký cvik vykonávate ako prvý. Krčenie ramien je najpoužívanejším cvikom na ich rozvoj a pre mnohých zostáva aj jediným. Čo je na tom zlé, keď prinášajú výsledky? Nerozvíjate nimi trapézy plnohodnotne.

Krčenie ramien, ktoré možno aplikovať s využitím jednoručných činiek či veľkej činky, prípadne bulín (kettlebells) alebo improvizovaných záťaží (fľaše, nákupné tašky) je efektívne a nemá konkurenciu v rozvoji hornej časti trapézov.

Trapézy však potrebujú byť precvičované aj v ich spodnej časti a väčšina ľudí na to zabúda. Precvičíte ich síce nepriamo, ale to neprinesie také účinky. Ich priama stimulácia je náročná, no aj napriek tomu nie je nemožná.

Článok pokračuje pod reklamou


Spodnú polovicu trapézov možno precvičiť dvoma cvikmi. Prvý vychádza zo sťahovania kladky za hlavu. Tyč však uchytíme nadhmatom na široko a ruky udržiavame vystreté počas celého pohybu. Pohyb vychádza z medzilopatkovej oblasti, kde k sebe priťahujeme práve lopatky. Pohyb je síce krátky, ale verte, že sval precítite. Snažte sa ho vykonávať pomaly a pri kontrakcii jednu až dve sekundy vydržte predtým, ako sa budete hýbať naspäť do počiatočnej pozície.



Pri druhom cviku využijeme stenu, ku ktorej sa postavíme blízko tak, že jej čelíme tvárou a chodidlá sú od seba na šírku ramien. Zdvihneme ruky tak, aby sme vytvorili písmeno „Y“ a umiestnime dlane na stenu. Ruky udržujeme v kontakte so stenou, ale vytočíme ich tak, že dlane smerujú k sebe. Následne lopatky stiahneme dole a dozadu, pričom ruky sa pohnú len nepatrne a teraz stratia kontakt so stenou. Potom vrátime do počiatočnej polohy a opakujeme. Cvik sa dá veľmi vhodne využiť aj v prestávkach medzi inými cvikmi.



Týmito cvikmi nie len, že pomôžete rozvinúť spodnú časť trapézov, ale pomôžete si nimi aj vylepšiť držanie vášho tela. Takisto to bude mať aj vplyv na vyššiu silu pri príťahoch na rozvoj chrbtového svalstva.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist