Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 06. 08. 2019

Pivo a cvičenie, idú dohromady?

ikonka
Skutočný zdravý životný štýl si okrem cvičenia a diéty vyžaduje aj zrieknutie sa alkoholu. Veľa chlapov sa len ťažko zmieri s tým, že sa musia vzdať svojho obľúbeného piva. V tomto článku si zodpovieme, či je to skutočne nevyhnutné.

Napriek nie príliš pozitívnej reputácii môže byť pivo skutočne spoločníkom vašich tréningov. Osviežujúci nápoj obsahuje prirodzené antioxidanty a vitamíny, ktoré pomáhajú redukovať srdcovocievne ochorenia a dokonca regenerovať svalové vlákna.

Vo všeobecnosti platí, že tmavé pivá sú bohatšie na antioxidanty ako svetlé. Podľa vedcov z Washingtonskej univerzity zistili, že tmavé pivá, predovšetkým Guiness, majú viac zdraviu prospešných výhod. Taktiež sa zistilo, že menšie pivovary robia na zdraviu prospešné látky bohatšie pivá.

Článok pokračuje pod reklamou


Pokiaľ je vaším cieľom spálenie tukov, možno by ste sa mu však predsa mohli vyhnúť. Pivo totiž obsahuje veľa kalórií, ktoré váš pokrok určite neurýchlia. Samozrejme, ak si dáte jedno-dve pivá za týždeň, nič hrozné tým neurobíte. Ak si teraz myslíte, že kalórie z piva vám dodajú energiu, ste na omyle. Ak s ním máte skúsenosti, už ste si určite všimli, že sa po ňom cítite unavenejšie.

S pivom sa spája aj to, že podobne ako iné alkoholické nápoje dehydratuje. Španielski vedci však prekvapujúco odhalili, že v niektorých prípadoch môže pivo poskytnúť lepšiu hydratáciu ako voda, trebárs po tréningu. Nie je však dobrý nápad využívať ho ako potréningový nápoj.

Ako sme už vyššie spomínali, pivo sa podieľa na regenerácii svalov. Dôvod je jednoduchý - obsahuje antioxidanty, ktoré sa okrem bielkovín, sacharidov a vitamínov podieľajú na budovaní svalových vlákien. Tmavé pivo niekoľko hodín po tréningu teda môže poskytnúť dobrú dávku antioxidantov. Opäť však radšej odporúčame vodu a nejaké ovocie.

Na záver možno skonštatovať, že pivo nie je takým strašiakom pre fitness nadšencov, no treba zdôrazniť, že to s jeho konzumáciou netreba prehnať. Alkoholizmus sa totiž pre vás stane vážnejším problémom ako abstinencia. Ak však chcete raz za čas vypiť jedno pivko, nemusíte sa báť.

Článok bol pôvodne vydaný: 14.02.2014.

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist