InstagramFacebookYoutube
Tréning

Ako sa vyhnúť baktériám v posilňovni?

12. mája 2014
Ako sa vyhnúť baktériám v posilňovni?
Cvičenie v posilňovni je skvelým spôsobom, ako sa dostať do formy a zlepšiť si zdravie. Zo zdravotného hľadiska však aj tá najkrajšia posilňovňa v sebe môže skrývať nebezpečenstvo – množstvo baktérií.

Ľudia v v posilňovni potia a baktérie sa práve v pote vyžívajú. Sú to kvapky potu, ale aj pozostatky na miestach, ktorých sa dotýkame rukami. Takisto sa nachádzajú aj v sprchách a v šatniach. A hoci riziko nákazy je veľmi nízke, ak chcete mať pokoj na duši, vyskúšajte nasledujúce tipy.

1. Vždy umiestnite na náčinie, na ktorom budete sedieť alebo ležať, vlastný uterák. Nikdy ho s nikým nezdieľajte, veľmi ľahko sa tak šíria baktérie. Zariadenia, na ktorých už cvičiť nebudete, pred odchodom utrite.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Vždy si najskôr hygienickými vreckovkami utrite držadlá na kardiovaskulárnych strojoch. Z etického hľadiska ich utrite aj po ich použití.

3. Používajte pri posilňovaní rukavice a pravidelne si ich umývajte v horúcej vode. Štúdie ukázali, že baktérie sa dokážu udržal v látke, ako je polyester, ktorý tvorí väčšinu takýchto rukavíc.

4. Medzi sériami sa nedotýkajte tváre, ani v prípade, keď nosíte rukavice. Ľahko sa tak prenášajú ochorenia ako je chrípka. Po každom cvičení si ruky dôkladne umyte aspoň 30 sekúnd.

5. Preferujte pitie z vlastnej fľaše, ale ak ju nemáte práve k dispozícii a chcete piť vodu z kohútika, nechajte vodu najskôr trochu odtiecť a potom sa vyhnite kontaktu úst s kohútikom.

6. Na jogu alebo pilates si vezmite svoju vlastnú podložku a uistite sa, že ju pravidelne umývate. Takisto ako uterák, ani podložku by ste nemali s nikým zdieľať.

7. V šatni a v sprche noste vždy žabky alebo šľapky. Sprchy, sauny a vírivky sú miesta, ktorá baktériám prajú.

8. Ak máte nejakú ranu, pred vstupom do posilňovne si ju pretrite antibiotickou masťou a prekryte leukoplastom alebo obväzom. Ak tak neurobíte, riskujete vznik infekcie.

9. Uistite sa, že čo najrýchlejšie po tréningu vyzlečiete spotené veci a keď ich prinesiete domov, nezabudnite ich pred ďalšou návštevou fitka oprať.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist