Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Tréning 17. 08. 2020

Sedem dôvodov, prečo svaly prestanú rasť

ikonka
Pravdepodobne ste sa s tým už stretli – trénujete poctivo niekoľko mesiacov, ale v poslednej dobe nevidíte žiadne svalové prírastky. Divili ste sa, prečo tomu tak je? V tomto článku vám prinášame sedem možných dôvodov, prečo vám svaly prestali rásť.

1. NEZVYŠUJETE POSTUPNE ZÁŤAŽ TRÉNINGU
Svaly si na záťaž zvyknú, a preto po prvých mesiacoch tréningu dochádza k utlmeniu svalového rastu. Nové prírastky sa potom vytvárajú postupným zvyšovaním záťaže v tréningoch. Ak nezačnete zvyšovať každým tréningom počet opakovaní, sérií alebo váhy, tak pokrok neurobíte.

2. TRÉNUJETE PRÍLIŠ ČASTO
Každý intenzívny tréning má za úlohu zničiť svalové vlákna, aby sa potom mohli obnovovať a rásť. Ak medzi tréningom konkrétnej svalovej skupiny nebudete mať dostatočnú prestávku, k zotaveniu ani rastu nebude mať kedy dôjsť. Svaly nerastú v posilňovni.

3. TRÉNUJETE PRÍLIŠ VEĽA
Zo strachu z nedostatočného cvičenia sa možno dostanete na druhú stranu mince – trénujete príliš veľa. Držte svoje tréningy intenzívne, ale necvičte viac ako hodinu vkuse. Zvyšuje sa totiž hladina kortizolu, teda stresového hormóny s nepriaznivými účinkami na svalový rast.

4. SPÍTE VEĽMI MÁLO
Veľa ľudí má tendenciu sústrediť sa na tréningy, výživu a suplementy, ale iné veci zanedbáva. Jednou z nich je spánok. Na to, aby ste rástli, potrebujete spať minimálne osem hodín. Telo práve počas spánku pomáha najlepšie budovať svaly.

5. NEJETE DOSTATOČNE
Na to, aby ste rástli, potrebujete v prvom rade prijať dostatok kalórií. Nie je to však všetko len o objeme zjedeného množstva. Treba prijímať aj dostatok bielkovín, ktorá sa podieľajú na obnovovaní poškodených a budovaní nových svalových vlákien. Ak ich nemôžete získať dosť zo stravy, k dispozícii sú doplnky výživy.

6. PIJETE VEĽA ALKOHOLU
Okrem toho, že alkohol má v sebe viacero deštrukčných schopností, nepriaznivo vplýva aj na svaly. Je známe, že nie len, že bráni ich rastu, ale podporuje aj ich odbúravanie, teda inými slovami - zmenšovanie.

7. NEMENÍTE SVOJE TRÉNINGY
Okrem toho, že každým tréningom musíte zvyšovať náročnosť, treba sem-tam, každé dva-tri mesiace, zmeniť aj zloženie tréningu. Obmedzíte tak telu schopnosť adaptovať sa a limitovať svalové prírastky.

Článok bol pôvodne vydaný 19.05.2014.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist