InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Tipy pre ženy, ktoré chcú mať lepšie držanie tela

31. januára 2015
Tipy pre ženy, ktoré chcú mať lepšie držanie tela
Ak vás bolí chrbát po dlhom cestovaní alebo máte stuhnutý krk po dlhom sedení za počítačom, môžete za to viniť zlé držanie tela. Nanešťastie, mnoho ľudí to začne riešiť až vtedy, keď sa objavia bolesti.

Dobré držanie tela nie je len o tom, aby ste mali vystretý chrbát. Je dôležité vedieť, ako sa správne narovnať, aby ste mali na správnom mieste hlavu ramená, bedrá a kolená. Prinášame vám teraz tipy, ktoré vám s tým pomôžu v rôznych situáciách.

Státie

Dôležité pri státí je zapamätať si, aby ste nezaguľacovali svoje ramená dopredu, neohýbali svoj chrbát alebo vytŕčali bradu dopredu. Naučte sa stáť v správnej pozícii pred zrkadlom. Pri pohľade z boku by ste mali mať v jednej rovine uši, ramenám bedrá, kolená a členky.

Článok pokračuje pod reklamou


V aute

Najlepšie urobíte, ak si sedačku nastavíte do zhruba 90-stupňového uhlu. Ak nemáte ergonomicky tvarované kreslo, tak si môžete kríže podoprieť vankúšom. Spätné zrkadlo si nastavte tak, aby ste v ňom videli všetko za vami v pozícii, keď ste vystreté. Naopak, zlozvykom sú sedenie príliš ďaleko od volantu. Kolená by ste mali mať na úrovni bedier.

Keď nosíte podpätky

V prvom rade treba varovať ženy predtým, aby nosili topánky s vysokým podpätkom na dlhšie vychádzky. Ak nejdete na spoločenskú udalosť alebo s nimi plánujete prejsť dlhšiu vzdialenosť, radšej si zvoľte inú obuv. Podpätky totiž deformujú nohy a majú negatívny vplyv aj na chrbticu. Čím vylepšiť držanie tela pri chôdzi v podpätkoch? Snažte sa myslieť na to, aby ste mali uši, ramená a bedrá v jednej rovine.

Keď nosíte kabelku

Ak máte ťažký obsah kabelky, rozdeľte si ho na dve polovice a každú noste na jednej strane tela. Ak kabelky nosíte každodenne, využívajte každý deň iné plece.

Keď sedíte pred počítačom

Pri sedení pred počítačom majte nohy vždy rovno na podlahe a oči v úrovni obrazovky. Ak máte vysoký stôl a stoličku, môžete si niečo umiestniť pod nohy. Takisto sa uistite, že máte stoličku, ktorá vám podporuje zakrivenie v oblastí krížov a lopatiek. Takisto sa pravidelne postavte a minútu sa poprechádzajte po pracovni. Určite však nemajte dlhý čas natiahnuté alebo prekrížené nohy. Kolená, členky a bedrá by mali zvierať ideálne pravý uhol.

V posteli

Ak spíte na chrbte, podložte si pod kolená vankúš. Udržíte si tak chrbticu v prirodzenej polohe. Ak nespíte na chrbte, zaspávajte na boku. Pohodlnejšie si ho môžete urobiť, ak si dáte medzi kolená vankúš. Zabudnite však na ležanie na bruchu, ktoré je záťažové na chrbticu a kĺby.

zdroj: Prevention


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist