SlovakFitness.sk

Suplementy 18. 02. 2015

Doplnky na chudnutie. Ktoré sa podľa výskumov oplatia?

ikonka
Množstvo doplnkov zameraných na chudnutie je také veľké, že sa v tom bežný človek ľahko zamotá. Faktom zostáva, že nie všetky sú účinné a žiadne nepredstavujú zázrak, ktorý by vás doviedol k postave fitness modela.

Niektoré spaľovače tukov sú neefektívne, iné naozaj fungujú. Dôležité však je podotknúť, že tak ako aj iné suplementy, aj tieto sa oplatí využívať vtedy, ak máte v poriadku diétu a tréning. Nerobia totiž zázraky, len vám pomáhajú maximalizovať potenciál.

Vedci už urobili nespočetne veľa výskumov, v ktorých podrobili skúške rôzne doplnky výživy. Neušli tomu ani rôzne druhy spaľovačov tukov a my si v tomto článku predstavíme závery, ktoré priniesli.

Doplnky na chudnutie, ktoré sa neoplatí kupovať:

Acai Berry – veľmi populárne bobule, ktoré sa využívajú na to, aby firmy presvedčili bežných ľudí, že podporujú spaľovanie tukov. Vedci ich podrobili testu a v nich bobule neuspeli. Nemíňajte si preto na ne peniaze, aj keď všade naokolo spôsobili pobláznenie. Pre zdravie sú prospešné, ale na chudnutie nemajú vplyv.

Karnitín – pokiaľ nemáte chorobu alebo disfunkciu, ktorá narúša schopnosť organizmu oxidovať tuky, tak potom viaceré výskumy potvrdili, že karnitín k chudnutiu nevedie. Dôkazom toho je aj veľa negatívnych recenzií, ktoré tento suplement za tie roky získal.

Carcinia Cambogia – hlavne v zahraničí je hitom pri chudnutí výťažok z tohto malého ovocia. Faktom však je, že vedci pri výskumoch zistili žiaden alebo len veľmi minimálny vplyv na chudnutie. Za vaše peniaze to nestojí.

CLA – pri CLA si výskumy líšia. Niektoré ukázali, že na chudnutie nemá vplyv, ďalšie, že pri ľuďoch s obezitou áno. Nie je však taký výrazný, aby sa CLA oplatilo kupovať.

Doplnky na chudnutie, ktoré sa oplatia:

Kofeín – keď ho skombinujete so správnou diétou, tak vám pomôže urýchliť proces chudnutia. Netreba to však s ním preháňať, aby ste si nevytvorili toleranciu. Jeho účinky sa potom znížia. Ide o jednoduchý a lacný suplement, ktorý funguje.

Extrakt zeleného čaju – ďalší suplement, ktorý je jednoduchý a prináša účinky. Podľa viacerých výskumov znižuje obsah tukových buniek, akceleruje procesy chudnutia a hlavne podporuje spaľovanie tukov v oblasti pásu. Pravidelný príjem kofeínu však jeho účinky redukuje.

Yohimbine – keď ho užívate vo veľkej dávke, nalačno a pred cvičením, tak dokáže urýchliť odburávanie tukov. Neodporúča sa však pre ľudí, ktorí majú vyšší krvný tlak. Podľa výskumov ho zvyšuje.

Synefrín – v minulosti populárnym spaľovačom tukov bol efedrín, ktorý fungoval ako nič iné dostupné na trhu. Je zakázaný, pretože bol návykový. Synefrín nie je návykový ani tak efektívny, ale funguje na podobnom princípe. A oplatí sa. Jeho účinky zvýšite kombináciou s kofeínom.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
aminokyseliny-bcaa-zaklady-pre-zaciatocnikovAminokyseliny BCAA - Základy pre začiatočníkov co-je-to-kreatin-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to kreatín? Základy pre začiatočníkovco-je-to-gainer-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to gainer? Základy pre začiatočníkovco-je-to-protein-zaklady-pre-zaciatocnikovČo je to proteín? Základy pre začiatočníkovvsetko-o-davkovani-kreatinuVšetko o dávkovaní kreatínu
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist