InstagramFacebookYoutube
Výživa

Snažíte sa schudnúť? Toto je najhorší čas na obed

25. apríla 2017
Snažíte sa schudnúť? Toto je najhorší čas na obed
Nedávna štúdia zverejnená v Americkom žurnále klinickej výživy prišla na to, čo by mohlo v tichosti negatívne ovplyvňovať vašu snahu schudnúť. Týka sa to načasovania vášho obeda.

Vedci zistili, že ak pravidelne v čase obeda pracujete a konzumáciu jedla dobiehate neskôr počas popoludnia, podkopávate svoju snahu schudnúť. Chudnutie síce môže pokračovať, ale nebude také efektívne.

Štúdia sa konala v Španielsku a zapojilo sa do nej viac ako 1200 ľudí s nadváhou a obezitou, ktorí sa snažili znížiť svoju hmotnosť. Pozorovaniami a testami sa zistilo, že ľudia, ktorí jedli obed po tretej hodine, schudli menej ako tí, ktorí ho medzi poludním a treťou hodinou.

Článok pokračuje pod reklamou


Táto štúdia pritom nie je jediná, ktoré hovorí o dôležitosti načasovania obeda. Už v roku 2013 Medzinárodný žurnál obezity publikoval závery výskumu, ktorý prišiel na to, že neskorý obed bol spojený s menšími úspechmi pri chudnutí.

Prečo vynechávanie jedla v času poludnia takýmto spôsobom ovplyvňuje chudnutie?

Podľa doktorky Marie-Pierre St-Ongeovej z americkej Columbia University to súvisí s kardiálnym cyklom človeka, ktorý ovplyvňuje aj metabolizmus a vylučovanie inzulínu do tela. Ak jete v čase, kedy je telo menej senzitívne na inzulín, ťažšie sa mobilizujú tukovú bunky a tým pádom sa aj menej efektívne chudne.

Zo štúdií teda vyplýva, že ak sa chcete zbaviť nadbytočných kilogramov čo najefektívnejšie, mali by ste obedy jesť v čase obeda. Takisto je vhodné odložiť prácu bokom a venovať sa zmysluplnému a pomalému jedeniu, ktoré vás lepšie zasýti a neskôr budete mať menšie chúťky na ďalší pokrm.

Pokiaľ ide o načasovanie jedál pri chudnutí, odporúča sa tiež nevynechávať raňajky a posledné jedlo si dopriať najneskôr dve hodiny pred spaním. Večera by mala byť bohatá na bielkoviny a obsahovať menej sacharidov ako jedlá predtým.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist