SlovakFitness.sk

Výživa 31. 10. 2017

Päť najhorších ingrediencií spracovaných potravín

ikonka
Spracované jedlá sú pohodlnejšie, ale existujú dôvody, prečo ich výživoví poradcovia neodporúčajú. Majú totiž nepriaznivé vplyvy na telo človeka. Je to najmä zásluhou pridaných látok, ktoré vo veľkom obsahujú.

Okrem toho, že sa pri spracovaní takýchto potravín uberá na výživnej kvalite hlavných zložiek jedla, pridávajú sa do nich aj nasledujúce ingrediencie, ktoré z nich robia zlú voľbu vo vašej diéte:

1. Trans-tuky
Tieto umelo vytvorené tuky sú škodlivé a nebezpečné pre naše telo. Štúdie ukázali, že zvyšujú zlý cholesterol a znižujú ten dobrý. Tiež naznačujú zvýšené riziko mŕtvice či kardiovaskulárnych problémov.

2. Kukuričný sirup a cukor
Kukuričný sirup ani cukor nie sú pre telo človeka zdravé. A práve spracované jedlá ich obsahujú vo veľkom množstve. Obsahujú ich asi tri štvrtiny takýchto jedál a to pritom nemusí ísť ani o sladké pokrmy. Ich jasným negatívom je priama spojitosť s nadváhou a obezitou. Tie vedú k ďalším negatívnym účinkom na telo.

3. Emulgátory
Emulgátory v spracovaných potravinách sa využívajú najmä na to, aby zlepšili textúru jedla a predlžili jeho trvanlivosť. Nanešťastie, štúdie zrealizované na zvieratách naznačujú, že škodia črevnej mikroflóre a podporujú vznik zápalových procesov. V myšiach bola dokonca zistená spojitosť s rakovinou hrubého čreva.

4. Umelé sladidlá
Nie je definitívne vedecky dokázané, že umelé sladidlá sú spojené so zdravotnými problémami, ako je rakovina. Avšak, rastú dôkazy toho, že so sebou prinášajú negatívne účinky. Jedným z nich je hlad, ktorý u vás po ich príjme pretrváva. Tiež by mohli nepriaznivo vplývať na prospešné baktérie v črevách. Tento vplyv bol však dokázaný zatiaľ len u zvierat.

5. Glutaman sodný
Glutaman sodný v jedlách zvýrazňuje chuť, a preto je populárny u výrobcov, ktorých ním vylepšujú svoje produkty. Mnoho ľudí je na túto látku citlivých a tvrdia, že im prináša negatívne účinky, ako je tŕpnutie rúk a nôh, nervozitu, bolesť v hrudníku či bolesť hlavy. Látka je však inak považovaná za bezpečnú a nanešťastie, asi sa jej vyhnete len ťažko. Niekedy je v zozname ingrediencií schovaná pod inými ingredienciami.

Oznam: Od 2. júla do 2. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 3. septembra.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
najlepsie-zdroje-vlakninyNajlepšie zdroje vlákniny co-o-vas-hovori-vase-oblubene-jedloČo o vás hovorí vaše obľúbené jedlo ryza-biela-je-dobra-hneda-este-lepsiaRyža - biela je dobrá, hnedá ešte lepšia10-jedal-vhodnych-pre-vytrvalcov10 jedál vhodných pre vytrvalcov mozete-byt-zavisli-na-cokoladeMôžete byť závislí na čokoláde?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Neprehliadnite
Najnovšie články
www.autodielyexpert.sk
Fitness diskusia
Databáza cvikov
E-knihy zadarmo!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist