Suplementy 19. 12. 2018

Deväť dôvodov, prečo by ste mali užívať BCAA

ikonka
BCAA je označenie pre rozvetvené aminokyseliny, ktoré sú esenciálnymi živinami potrebnými pre každého, kto to s posilňovaním a budovaním vyšportovaného tela myslí vážne.

Zvažujete ich kúpu? Potom vám prinášame deväť presvedčivých a vedecky overených dôvodov, prečo by ste nemali s ich objednávkou váhať. Kombinácia leucínu, izoleucínu a valínu v BCAA je pre vás prospešná, pretože:

1. Podporujú svalovú proteínovú syntézu - jedným z najlepších výhod BCAA je, že ich užívaním podporujete proteínovú syntézu, vďaka čomu sa vám svaly regenerujú rýchlejšie (a aj efektívnejšie rastú) a znižuje sa ich degradácia.

2. Podporujú výkonnosť a znižujú únavu počas cvičenia - jednou z najpopulárnejších výhod tohto doplnku výživy je, že znižuje únavu počas cvičenia. Vedci zistili, že športovci pri užívaní BCAA pociťovali fyzickú i mentálnu únavu neskôr ako kontrolná skupina.

3. Zvyšujú hladinu testosterónu - starnúci muži sa musia vyrovnávať aj s poklesom testosterónu. Ten si však môžu užívaním BCAA potenciálne aj zvýšiť, čo sa hodí najmä pre cvičencov po tridsiatke či štyridsiatke.

4. Zlepšujú výkonnosť v teplom prostredí - rozvetvené aminokyseliny predchádzajú únave centrálneho systému, a tak športovci vedia podávať lepšie výkony aj v teplom prostredí.

5. Posilňujú imunitný systém - užívanie BCAA má pozitívny vplyv aj na vaše zdravie, pričom japonskí vedci zistili, že pomáha bojovať aj proti rakovine pečene či iných ochorení, ktoré sa týkajú pečene.

6. Obmedzujú prejavy starnutia - vedci veria, že rozvetvené aminokyseliny sú súčasťou preventívnej stratégie pri starnutí. Udržujú totiž dlhšie v lepšom stave fyzickú vitalitu.

7. Podporujú spaľovanie tukov - ľudia, ktorí znížia príjem kalórií za účelom spaľovania tukov, chudnú efektívnejšie, keď užívajú BCAA.

8. Chránia svalovinu pred rozkladom - keď chudnete, trpia tým nie len tukové zásoby, ale aj svalová hmota. BCAA v tomto smere slúži ako poistka. Vedci zistili, že chránia svaly pred ich rozkladom a taktiež urýchľujú hojenie rán.

9. Znižujú potréningovú svalovú bolesť - po intenzívnom tréningu nie je výnimočné, že pociťujete svalovú bolesť. Tú počas 48 hodín po tréningu dokážu znižovať práve rozvetvené aminokyseliny.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist