SlovakFitness.sk

Suplementy 13. 03. 2019

Máte po štyridsiatke? Toto sú suplementy pre vás

ikonka
Keď sa z vás stane štyridsiatnik, možno zistíte, že vaše telo nefunguje pri intenzívnej záťaži tak, ako bolo zvykom. Tento efekt spozorujete významne najmä v druhej polovici tejto životnej dekády. A práve v nej by ste mali premýšľať aj o zmene prístupu k doplnkom výživy.

Keď si vyberiete tie správne suplementy a zladíte ich s vhodným životným štýlom, budete sa môcť v čase vrátiť minimálne o desať rokov dozadu. Z bežne dostupných produktov by ste sa pritom mali zamerať na:

1. Srvátkový proteín
Tak ako v mladšom veku, aj v pokročilom je srvátkový proteín kľúčovým suplementom, ktorý by ste mali prijímať predovšetkým po tréningu. Proteínov existuje viacero druhov, ale srvátkový je v tomto smere najefektívnejší. Obsahuje aminokyseliny, ktoré sú potrebné pre tvorbu nových svalových vlákien. Jeho význam sa pritom pri starnutí ešte zvyšuje.

2. Kreatín
Kreatín je látka, ktorá sa nachádza prirodzene v niektorých jedlách, ako je mäso či ryby. Efektívnejšie je vo forme suplementu. Hlavnou úlohou kreatínu je podpora anaeróbnej energie v svaloch. A tu už je zrejmé, prečo je dôležitý pre starších cvičencov. Umožňuje im trénovať tvrdšie, dlhšie a podporuje svalový i silový rast.

3. Oxid dusnatý
Doplnky výživy na váze tejto látky sa užívajú pred cvičením. Podporujú rozširovanie ciev, vďaka čomu sa do svalov dopravuje väčšie množstvo kyslíka a tým pádom dokážu zvyšovať výdrž cvičenca na tréningu. Taktiež sa však zvyšuje aj samotná sila svalov.

Okrem týchto voľne predajných suplementov by však mal muž vo veku 45 a viac rokov zvážiť hormonálnu substitučnú terapiu, ktorej cieľom je vykompenzovať prirodzený pokles hormónov, ktoré ovplyvňujú nie len tréningy a športovanie, ale aj ostatné aspekty života. Pomocou odborníkov si umelo zvýšite testosterón, a tak budete mať viac energie a taktiež budete schopní efektívnejšie budovať alebo udržovať svalovú hmotu.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
znaky-toho-ze-uzivate-az-prilis-vela-probiotikZnaky toho, že užívate až príliš veľa probiotíkpat-doplnkov-vyzivy-ktore-vam-po-treningu-podporia-regeneraciuPäť doplnkov výživy, ktoré vám po tréningu podporia regeneráciu co-sa-stane-ked-budete-uzivat-denne-kolagenČo sa stane, keď budete užívať denne kolagén? ako-vam-aminokyseliny-pomahaju-budovat-a-uchovavat-siluAko vám aminokyseliny pomáhajú budovať a uchovávať silu? najlepsie-doplnky-vyzivy-podporujuce-dobry-spanokNajlepšie doplnky výživy podporujúce dobrý spánok
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist