Zdravie 12. 04. 2019

Osamelosť môže poškodiť vaše zdravie. Ako ju poraziť?

ikonka
Pre väčšinu ľudí je požehnaním, keď raz za čas môžu stráviť nejaký čas osamote. Ľudia, ktorí sú však samote vystavení dlhodobo, by mohlo ohrozovať svoje zdravie.

Je obrovský rozdiel medzi časom osamote a sociálnou izoláciou. Kým to prvé vám dáva možnosť načerpať energiu pre ďalšiu dávku sociálnych interakcií, pri druhom už ohrozujete svoje mentálne zdravie – čísla ukazujú, že je v týchto prípadoch vyššie riziko depresie či zneužívania návykových látok.

Doktorka Erica Patelová z Univerzity Južnej Kalifornie však pre POPSUGAR povedala, že riziká takejto osamelosti sú ešte väčšie: „Osamelosť negatívne ovplyvňuje mentálne aj fyzické zdravie. Viacero štúdií ukázalo zvýšenie nárastu depresie a slabosti, slabšie kardiovaskulárne zdravie, zníženie imunity a zvýšenie rizika predčasného úmrtia.“

A hoci osamelosť môže významne poškodiť vaše zdravie, na jej riešenie nie je nikdy neskoro a je na prvý pohľad jednoduché – ľudský kontakt. Pre tých, ktorí sa však dištancovali od druhých, nemusí byť také ľahké.

Ak nechcete ísť najskôr za terapeutom, môžete skúsiť nasledujúce riešenia:

1. Urobte si inventúru - na úvod si spíšte zoznam priateľov a rodinných príslušníkov, potom sa s nimi snažte spojiť. Môžete si zapisovať poznámky, s kým sa vám vychádza najlepšie a venovať tejto osobe väčšiu pozornosť, snažiť sa s ňou robiť viac spoločných aktivít (prechádzky, kino, divadlo, športovanie, posedenie v kaviarni a pod.). Najjednoduchším spôsobom súčasnosti na počiatočné spojenie sú pritom sociálne médiá.

2. Začnite cvičiť - cvičenie je skvelým spôsobom, ako si zlepšiť fyzické i mentálne zdravie. Ak sa mu budete venovať v komerčnej posilňovni, budete aj stretávať nových ľudí. Toto je aj dobrý nástroj na zoznamovanie sa v novom meste. Nemusí ísť len o posilňovanie, môže isť aj o pilates či jogu. Môžete sa začať venovať aj nejakému športu.

3. Vytvorte si rutinu - ak ste neistí, potom vám život uľahčí vytvorenie si rutiny, ktorú budete dodržiavať. Budete mať menej času na ničnerobenie, pri ktorom sa myseľ môže prikloniť k negatívnym myšlienkam. Zaraďte si tam aj prechádzky mestom či telefonáty rodinným príslušníkom.

4. Pripojte sa k záujmovej skupine - nájdite si kurzy varenia alebo nejaké záujmové organizácie, kultivujte si svoje hobby a spájajte sa tak s osobami, s ktorými vás niečo spája. Prípadne sa môžete stať dobrovoľníkom v nejakej dobročinnej organizácii.

5. Pracujte v kaviarni - ak pracujete z domu, potom by ste mali aspoň na pár hodín párkrát do týždňa zamieriť do kaviarne a urobiť si robotu tam na notebooku. Nebudete mať taký pocit izolácie. Ak ste z väčšieho mesta a existuje možnosť co-workingu, využite ju.

6. Kúpte si domáce zviera - kúpte si do domácnosti psa alebo mačku. Budú vám robiť spoločnosť, budete sa o ne starať a pri venčení sa môžete zoznámiť s novými ľuďmi. Ak nemôžete mať zvieratá doma, prihláste sa ako dobrovoľníci do útulku.

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist