Výživa 30. 04. 2019

7 jedál, ktoré vám dodajú energiu lepšie ako káva

ikonka
S neustálym nárastom pracovnej vyťaženosti a ambicióznymi rozvrhmi je jasné, prečo vás trápi v priebehu dňa únava. Keď nemáte čas si cez deň pospať, často volíte ako alternatívu kávu. Existuje však aj iná cesta.

Samozrejme, základom je dobre sa vyspať v noci. No a následne veľa ovplyvnia vaše stravovacie návyky. Ak chcete mať energiu počas celého dňa, potom by ste mali do svojej diéty pridať tieto druhy jedál:

1. Avokáda - kyselina pantoténová a vitamín B pomáhajú bunkám premieňať jedlá na palivo. Zdravé tuky podporujú vstrebávanie živín a vláknina spomaľuje vyplavovanie energie, a tak nedochádza k veľkým výkyvom sprevádzaným únavou.

2. Zelená listová zelenina - neobsahuje síce veľa kalórií, ale nájdeme v nej veľa železa, vápnika, vlákniny, kyseliny listovej, horčíka, vitamínov A, C, E a K. Železo a vitamín C bojujú proti anémii, ktorá sa prejavuje únavou.

3. Sladké zemiaky - komplexné sacharidy zo sladkých zemiakov telu dodajú energiu a vysoký obsah vlákniny pomôže s jej pozvoľným uvoľňovaním. Tiež obsahujú mangán, ktorý pomáha rozkladať iné živiny povzbudzujúce hladinu energie.

4. Banány - pre vysoký obsah dobrých sacharidov, draslíka a iných živín je banán skvelou a pohodlnou voľbou pre dodanie si energie.

5. Tmavá čokoláda - namiesto iných sladkostí si zvoľte kvalitnú tmavú čokoládu s minimálne 75% obsahom kakaa, ktorá vám pomôže prekonať popoludňajšiu energetickú krízu. Obsahuje kofeín a teobromín, dva prírodné stimulanty. Tiež v nej nájdeme antioxidanty, ktoré pomáhajú okysličovať mozog a svaly.

6. Voda - okrem správneho jedenia by ste si mali energiu udržiavať aj dostatkom príjmu tekutín. Najlepšia je v tomto smere čistá voda. Ak jej neprijímate dosť, bude vás trápiť dehydratácia, ktorej prejavom je aj únava.

7. Cvikla - obsahuje nitráty a antioxidanty, ktoré zvyšujú prietok krvi a tým pádom oxidáciu mozgu a svalov. Obsahuje aj veľa živín, ktoré telo potrebuje pre optimálne fungovanie.

Zdroj: Prevention

Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist