Naše ďalšie weby: NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 30. 04. 2019

7 jedál, ktoré vám dodajú energiu lepšie ako káva

ikonka
S neustálym nárastom pracovnej vyťaženosti a ambicióznymi rozvrhmi je jasné, prečo vás trápi v priebehu dňa únava. Keď nemáte čas si cez deň pospať, často volíte ako alternatívu kávu. Existuje však aj iná cesta.

Samozrejme, základom je dobre sa vyspať v noci. No a následne veľa ovplyvnia vaše stravovacie návyky. Ak chcete mať energiu počas celého dňa, potom by ste mali do svojej diéty pridať tieto druhy jedál:

1. Avokáda - kyselina pantoténová a vitamín B pomáhajú bunkám premieňať jedlá na palivo. Zdravé tuky podporujú vstrebávanie živín a vláknina spomaľuje vyplavovanie energie, a tak nedochádza k veľkým výkyvom sprevádzaným únavou.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zelená listová zelenina - neobsahuje síce veľa kalórií, ale nájdeme v nej veľa železa, vápnika, vlákniny, kyseliny listovej, horčíka, vitamínov A, C, E a K. Železo a vitamín C bojujú proti anémii, ktorá sa prejavuje únavou.

3. Sladké zemiaky - komplexné sacharidy zo sladkých zemiakov telu dodajú energiu a vysoký obsah vlákniny pomôže s jej pozvoľným uvoľňovaním. Tiež obsahujú mangán, ktorý pomáha rozkladať iné živiny povzbudzujúce hladinu energie.

4. Banány - pre vysoký obsah dobrých sacharidov, draslíka a iných živín je banán skvelou a pohodlnou voľbou pre dodanie si energie.

5. Tmavá čokoláda - namiesto iných sladkostí si zvoľte kvalitnú tmavú čokoládu s minimálne 75% obsahom kakaa, ktorá vám pomôže prekonať popoludňajšiu energetickú krízu. Obsahuje kofeín a teobromín, dva prírodné stimulanty. Tiež v nej nájdeme antioxidanty, ktoré pomáhajú okysličovať mozog a svaly.

6. Voda - okrem správneho jedenia by ste si mali energiu udržiavať aj dostatkom príjmu tekutín. Najlepšia je v tomto smere čistá voda. Ak jej neprijímate dosť, bude vás trápiť dehydratácia, ktorej prejavom je aj únava.

7. Cvikla - obsahuje nitráty a antioxidanty, ktoré zvyšujú prietok krvi a tým pádom oxidáciu mozgu a svalov. Obsahuje aj veľa živín, ktoré telo potrebuje pre optimálne fungovanie.

Zdroj: Prevention

Pomôžte nám:
Vadí vám niečo na našom webe? Všimli ste si technickú chybu? Chceli by ste niečo vylepšiť?   Dajte nám vedieť »

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist