Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 07. 06. 2019

Veci, ktoré netrvajú viac ako 10 minút a predĺžia vám život

ikonka
Chcete žiť dlhšie? Potom vedzte, že nie každý tip na predĺženia života musí byť komplikovaný. Prinášame vám také tipy, ktorých aplikovanie vám nezaberie viac ako desať minút. Stačí si pár vecí pridať do vašej dennej rutiny a urobíte toho pre svoje zdravie veľa.

Toto je výber niekoľkých vecí, ktoré sú časovo nenáročné, ale pre vás život budú mať významný vplyv:

1. Prejdite sa po okolí – predĺžiť život vám pomôžu aj krátke pravidelné prechádzky na čerstvom vzduchu. Ideálne by bolo, ak by trvali aspoň 20-30 minút, ale aj 10 je lepšie ako nič. Hýbete sa, čerstvý vzduch vám prečistí myseľ a slnečné žiarenie vás dopĺňa vitamínom D, ktorý pomáha udržiavať váš imunitný systém silný.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Dajte si šálku kávy – podľa vedcov môže káva pozitívne vplývať na dĺžku života a kofeín znižuje aj riziko cukrovky. Samozrejme, s jej príjmom to netreba ani preháňať.

3. Zvýšte si tep srdca – ak nedokážete cvičiť aspoň 30 minút minimálne štyrikrát do týždňa, skúste si do dňa zaradiť zopár desaťminútových tréningov, pri ktorých zvýšite svoj tep srdca a rozprúdite krv do celého tela.

4. Dajte si šálku čaju – čaj obsahuje antioxidanty, ktoré znižujú cholesterol, riziko rakoviny, rednutia kostí či mozgového poškodenia. Znižujú aj riziko predčasného úmrtia spôsobeného srdcovocievnou chorobou.

5. Uchopte do ruky jednoručky – posilňovanie len dvakrát do týždňa pomôže, podľa vedcov, znížiť mieru úmrtnosti až o 46 %. Starším ľuďom spevňuje kosti a svaly, vďaka čomu lepšie fungujú fyzicky.

6. Dajte si pohár vody – hydratácia je dôležitou súčasťou zdravého života. Voda zlepšuje fungovanie organizmu, ktorý vďaka nej nečelí takému stresu a vydrží fungovať dlhšie.

7. Zatancujte si – pustite si dve-tri pesničky a zatancujte si do ich rytmu. Budete sa hýbať a posilní to aj vaše mentálne zdravie, vďaka čomu vám bude mozog fungovať dlhšie.

8. Meditujte – len 5 až 10 minút meditácie má pozitívny vplyv na vaše mentálne zdravie a dokonca predlžuje teloméry, ktoré sú známym indikátorom životnosti človeka.

9. Pomilujte sa s partnerom – nebude vadiť, aj keď vám bude trvať viac ako desať minút. Je to výborný spôsob, ako vyplaviť do tela endorfíny a ďalšie hormóny, ako aj podporiť váš vzťah. Sex pritom aj predlžuje život.

10. Umyte si ruky – jednoduchá forma prevencie voči chorobám je umývanie rúk, ktoré by v celosvetovom merítku zachránilo milióny životov.

11. Skontaktujte priateľa – zoberte mobil a zavolajte niekomu z rodiny alebo z okruhu vašich priateľov. Osamelosť je problém, ktorý je spojený so skracovaním života.

12. Prečítajte si článok v novinách – je dobré cibriť váš mozog aj keď už ste dávno opustili školu. Stačí si prečítať jeden či dva články v novinách denne a pomôžete mozgu i vašej dlhovekosti.

13. Vylúštite si jednoduché sudoku – jednoduché sudoku alebo krížovka či osemsmerovka, pomôžu vášmu mozgu a jeho pravidelné zaťažovanie takýmto spôsobom má pozitívny vplyv aj na dĺžku a kvalitu vášho života.

14. Uprednostnite jedlo s vlákninou – nejde o nič iné, ako uprednostnenie výživnejšieho, zdravého jedla pred menej kvalitným. Vlákninu nájdete v celozrnných produktoch, zelenine a ovocí. Redukuje riziko predčasného úmrtia z dôvodu rakoviny či srdcovocievnej choroby.

15. Uprednostnite schody pred výťahom – je to jednoduchá voľba, ktorá, keď sa časom nahromadí, má význam pre vaše zdravie i dĺžku života.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist