Novinka na webe:  Sprievodca výberom tréningového plánu »
( v hlavnom menu nájdete medzi Užitočnými nástrojmi / Nástrojmi )
Kulturistika 12. 06. 2019

Tréning kulturistu XXIX. – Juan Morel a tréning chrbta

ikonka
Juan Morel je, podobne ako Victor Martinez, úspešným americkým kulturistom pochádzajúcim z Dominikánskej republiky. Vďaka kulturistike toho dosiahol veľa a preto ani neváha poodhaliť tajomstvá svojho tréningu.

V tejto časti nášho seriálu sa pozrieme na to, ako kulturista, ktorý je profesionálom od roku 2011, trénuje chrbát. U neho sa drží základných cvikov, ktoré ho sprevádzali od začiatkov jeho kulturistických dní, keďže sa s cvičením zoznamoval u vzpieračov.

Morel za svoj rozvoj chrbta ďakujem najmä príťahom v predklone, pri ktorých využíval ťažké váhy. V rovnaký tréning neváhal využívať alternatívu s nadhmatom i podhmatom. Ako tvrdí – pri chrbte treba pestrosť. Do jeho arzenálu cvikov patria aj mŕtve ťahy, príťahy jednoručky, sťahovanie hornej kladky či príťahy spodnej kladky.

Morel zvykne trénovať chrbát dvakrát do týždňa v rámci päťdňového splitu – v druhý deň splitu (po hrudníku a rukách) a v piaty deň (po nohách, hrudníku, pažiach a pred ramenami). Prvý tréning považuje za ťažký, druhý za ľahký.

V predloženom tréningu využíva relatívne vyšší počet opakovaní, kým série drží na úrovni troch. Využíva však hojne supersérie, v ktorých spája dva cviky – výnimkou je len jeden bežná séria mŕtvych ťahov. Rozmanitosť je zrejmá na prvý pohľad.

Morelov tréning chrbta
Cvik Série Opakovania
Superséria:
Mŕtve ťahy (ľahšie)
Zhyby
3 12-15
Superséria:
Mŕtve ťahy (ťažšie)
Príťahy v sede na stroji Hammer Strength
3
8
10
Superséria:
Príťahy v predklone (nadhmat)
Príťahy T-tyče s oporou (podhmat)
3 8
Superséria:
Príťahy T-tyče
Príťahy jednoručky v predklone
3 15
Mŕtve ťahy 3 10


Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist