Tréning 20. 06. 2019

Tréning hornej časti tela len s využitím jednoručiek

ikonka
Nemáte k dispozícii posilňovňu? Nevadí. Môžete efektívne cvičiť aj doma a pritom vám k tomu stačí len pár jednoručných činiek. V tomto článku vám predstavíme tréning hornej časti tela, ktorý môžete absolvovať len s ich prispením.

Tento tréning sa dá vykonávať prakticky hocikde – aj v posilňovni, aj doma, aj na dovolenke. Stačí mať so sebou len dve jednoručky a chuť cvičiť. Ak by ste ho chceli ešte trochu vylepšiť, dokúpte si pre domáce podmienky lavičku.

Jednoručné činky sú síce na tréning jednoduché, ale to neznamená, že by boli nejakým obmedzením. Práve naopak – hoci na ne nenaložíte toľko váhy ako na veľkú činku, dokážete nimi svaly precítiť lepšie, pretože vám umožňujú väčší a voľnejší rozsah pohybu. Preto je aj tento tréning vhodný pre všetky kondičné kategórie.

Pomocou jednoručných činiek tiež dokážete vylepšiť svoju koordináciu, znížite riziko zranenia a docielite lepšiu symetriu vášho tela.

Predkladaný tréning využíva sedem cvikov. Tie zamerané na väčšie svalové skupiny budete vykonávať v štyroch až piatich sériách, tie na menšie v dvoch až troch. Postupne si prejdete príťahmi, tlakmi na lavičke (alebo tlakmi na podlahe), tlakmi v sede, krčenie ramien, extenzie jednou rukou za hlavou, bicepsové zdvihy a ohýbanie zápästia. Prestávky medzi sériami udržujte krátke – zhruba 60 sekúnd.

Tréning hornej časti tela s jednoručkami
Cvik Série Opakovania
Príťahy jednoručky v predklone 5 8-12
Tlaky na lavičke/podlahe 4 8-12
Tlaky v sede (ramená) 4 10-12
Krčenie ramien 3 10
Extenzie jednoručky za hlavou v sede 2 12
Bicepsové zdvihy 2 12
Ohýbanie zápästia (podhmatom) 2 15


Oznam: Od 1. júla do 1. septembra vám budeme v letnom režime prinášať články, ktoré sme publikovali pred rokmi, ale boli už zabudnuté. Úplne nové články prídu na rad opäť od 2. septembra.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

O čom píše Úspech.MNE.sk?

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku


Streftec - Webdesign & Media

© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk
TOPlist