Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Zdravie 01. 11. 2019

Vegánske jedlá, ktoré bojujú proti chudokrvnosti

ikonka
Anémia, alebo chudokrvnosť, je bežná vec najmä u žien. Dokonca o nej ani nemusíte vedieť. Ak vás však trápi alebo by ste jej chceli zabrániť, mohli by ste si dať do poriadku aj výživu.

Chudorkvnosť sa môže prejavovať únavou, slabosťou, nepravidelným tepom srdca, bolesťou na hrudi, závratmi, krátkym dychom, bledou pokožkou, studenými končatinami či bolesťami hlavy.

Existuje chronická anémia, ktorú nespôsobuje nedostatok určitých živín v potrave, a tak by ste sa mali pred nastolení zmien v strave poradiť najprv s doktorom. Inak však môžete proti chudokrvnosti bojovať prijímaním väčšieho množstva železa, vitamínu B12 a kyseliny listovej.

Článok pokračuje pod reklamou


Podľa týchto živín si aj rozdelíme jedlá, ktoré sú na ich obsah bohaté. Pôjde len o jedlá, ktoré sú vhodné pre veganov, takže mäso tu nenájdete.

Jedlá bohaté na železo: rôzne druhy fazule, vybrané druhy sušeného ovocia (broskyňa, marhuľa, slivky), tmavá listová zelenina (kapusta, kel), trstinová melasa, quinoa. Možno by vás lákal aj špenát, ale tomu sa vyhnite, pretože obsahuje aj látky, ktoré blokujú absorpciu železa. Tú zležíte príjmom vitamínu C.

Jedlá bohaté na vitamín B12: fermentované jedlá (kyslá kapusta, kimči, tempeh, kombuča), lahôdkové droždie, jedlá obohatené o vitamín B12 (vegánske mlieko, cereálie, vegánske alternatívy mäsa). Keďže je výber relatívne malý, odporúča sa tento vitamín získavať aj vo forme doplnku výživy.

Jedlá bohaté na kyselinu listovú: rôzne druhy fazule, špargľa, brokolica, ružičková kapusta, cvikla, citrusové ovocie, orechy a semená, pšeničný klíček, papája, avokádo, banán.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist