Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Pre ženy 16. 11. 2019

Jedlá, ktoré by ženy nemali jesť

ikonka
Snažíte sa otehotnieť? Chcete schudnúť? Chcete mať lepšie zdravie? Potom sa snažte vyhýbať jedlám, ktoré vám prinášame v tomto prehľade.

Niektoré z nasledujúcich jedál majú u žien negatívny vplyv na hormóny, iné zvyšujú riziká rozvoja chronických chorôb. Toto sú tiež najhoršie jedlá, ktorým by sa každá žena mala vyhýbať:

1. Biely chlieb – veľkým nepriateľom žien v snahe chudnúť a kontrolovať si hmotnosť, je biele pečivo. Ešte väčším nepriateľom je pre ženy, ktoré majú syndróm polycystických vaječníkov.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Červené mäso – výskumníci na Harvarde zistili, že ženy, ktoré prijímali najviac živočíšnych bielkovín mali o 39 % vyššiu šancu, že budú neplodné. Najväčší vplyv na to má červené mäso.

3. Mečiar („mečúň“) – táto ryba nie je u nás taká rozšírená, ale pre ženy, ktoré sa snažia otehotnieť, je riziková pre vysoký obsah ortuti. Pri rybách si treba dávať vo všeobecnosti pozor a uprednostňovať tie menej rizikové, pričom ich jesť nanajvýš 2-3-krát do týždňa.

4. Zelenina v konzerve – nejde o zeleninu samotnú, ale o látky, ktoré môže obsahovať konzerva. Mnoho z nich obsahuje BPA, čo je chemikália, ktorá negatívne vplýva na fungovanie buniek v mozgu a rozvoj centrálneho nervového systému. U žien pritom ovplyvňuje aj pohlavný hormón estradiol, ktorý je dôležitý pre reprodukčné zdravie.

5. Ovocné šťavy – môžu sa zdať byť zdravé, ale obsahujú veľa cukrov a kalórií, pričom si ich natoľko neužijete a veľmi vás nezasýtia, vďaka čomu sa zvyšuje riziko priberania. Radšej si dajte ovocie v celku. Vyhýbajte sa aj diétnym nápojom, ktoré obsahujú veľa umelých látok zvyšujúcich riziko obezity.

6. Odtučnený jogurt – hlavne taký, ktorý je ochutený, obsahuje veľa cukrov, ktoré vám rapídne zvýšia hladinu cukrov v krvi a aj hladinu inzulínu. Tiež obmedzuje schopnosť počatia dieťaťa. Riziko je až o 85 % väčšie ako u žien, ktoré jedávajú plnotučné jogurty.

7. Netučné mlieko – mlieko býva obohatené o vitamín D, ktorý väčšine ľudí v dostatočnej miere chýba. Problémom odtučnených mliek je, že tento vitamín na svoju absorpciu potrebuje tuky, ktoré takému mlieku chýbajú. Tým pádom si nesprávne myslíte, že netučným mliekom si posilňujete kosti. Plus, je spojené aj s neplodnosťou.

8. Príliš veľká káva – káva vo všeobecnosti môže byť prospešná, ale všetkého veľa škodí a v tomto prípade to tiež platí – ak prijímate viac ako 400 mg kofeínu denne, zvyšujete si riziko osteoporózy. A to je u žien vo všeobecnosti už aj tak vyššie. Smotana do kávy zase nie je ideálnou voľbou pre vaše srdce.

9. Margarín – je to jeden z najbežnejších zdrojov trans tukov, ktoré sú spojené nie len so srdcovocievnymi ochoreniami, ale aj s rýchlejšie starnúcou pokožkou.

10. Spracované mrazené jedlá – srdcovocievne ochorenia sú hlavnou príčinou predčasných úmrtí u žien, pričom cukri a trans tuky v spracovaných, často mrazených, jedlách zvyšujú nie len riziko priberania, ale aj práve srdcovocievnych problémov.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist