Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Tréning 19. 03. 2020

Pullover – prečo zaradiť do tréningu tento prehliadaný cvik?

ikonka
Pullover je cvik, ktorý popularizoval samotný Arnold Schwarzenegger. Napriek tomu sa však jeho popularita rýchlo vytratila a v súčasnosti patrí medzi najprehliadanejšie cviky. Neprávom.

Pullover vám môže pomôcť k rýchlejším výsledkom a prináša so sebou niekoľko prínosov, pre ktoré by ste mali aspoň zvážiť jeho zaradenie do vášho tréningového rozpisu:

1. Skvelý cvik na začiatok i koniec tréningu
Pullover s jednoručkou je skvelý cvik na odštartovanie vášho tréningu. Môžete ho robiť hneď po zahriati v 3-4 sériách s vyšším počtom opakovaní (12-20), aby ste prekrvili a ponaťahovali svoje prsné svaly pred väčšou záťažou. Naťahovanie svalov z tohto cviku robí aj vhodný cvik pre koniec tréningovej jednotky, keď ešte môžete dostať zo svalov aj to posledné, čo v nich zostalo.

2. Pracuje na celej hornej časti
Hoci je považovaný za cvik pre tréning hrudníka, do akcie sa pri ňom zapájali viaceré svaly z hornej časti tela. Efektívne precvičuje najširší sval chrbta aj tricepsy. Môžete ním teda vybudovať mohutný hrudník, chrbát i paže.

3. Rozťahuje hrudný kôš
Nie je to nijak dramatický účinok, ale pullover dokáže rozťahovať hrudný kôš a tým pádom robiť váš hrudník robustnejší ešte viac. Pomáha teda urýchliť cestu za vysnívaným „véčkom“. Toto je cenné najmä pre mladých cvičencov s neukončeným rastom, ktorým sa dá rozťahovať sternum hrudníka a chrupavky rebier.

4. Zlepšuje vašu pružnosť
Už sme to naznačili – pri cvičení pulloveru dochádza k naťahovaniu svalov. A to vedie aj k zlepšeniu vašej pružnosti. Týka sa to najmä vašich prsných svalov a ramien, u ktorých sa zväčšuje rozsah pohybu. A z toho môžete ťažiť aj pri iných cvikoch.

5. Precvičuje aj stabilizačné svaly
Pullover s jednoručnou činkou bude aj testom pre vaše stabilizačné svaly, ktoré sa iným spôsobom nemusia dostatočne zaťažovať. Ide najmä o stabilizátory v oblasti brucha, sedacích svalov a hornej časti chrbta. Nedostatočne rozvinuté stabilizačné svaly môžu obmedzovať váš ďalší rozvoj. Pullover vám ich pomôže efektívne posilniť.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist