SlovakFitness.sk

Výživa 18. 08. 2015

Ako bojovať proti nočným chúťkam

ikonka
Ako často sa už stalo, že ste celý deň poctivo pracovali k dosiahnutiu svojich fitness cieľov a potom ste v noci stratili svoju pevnú vôľu? Po tvrdej práci zhrešíte a sabotujete svoju snahu. Už to viac nerobte!

Predtým ako zamierite do kuchyne, aby ste otvorili chladničku a vybrali nejakú maškrtu, zamyslite sa, či vám to za to stojí. Ak pokušeniu odoláte, nebudete sa po krátkodobom potešení trápiť výčitkami svedomia. Ak s tým máte stále problém, prinášame vám tipy, ako bojovať proti nočným chúťkam.

1. Zostaňte aktívni alebo choďte spať

Väčšina ľudí večer sadne pred televízor a sleduje svoje obľúbené programy. Ak však budete robiť činnosti, pri ktorých budete zaneprázdnenejší a viac im venovať svoje myšlienky, nebudete toľko myslieť na jedlo. Ak nemáte nič také, čo by ste robili, choďte radšej skôr spať.

2. Vyčistite si zuby

Keď si po poslednom plánovanom jedle vyčistite zuby, je menej pravdepodobné, že zhrešíte. Ak si ich po ňom neumyjete a prídu na váš neskoro večer chúťky, umyte si ich vtedy. Okrem toho, že sa tým rozptýlite, viete, že jesť hneď po čistení nie je dobré po dentálnej stránke a ani po tej gurmánskej. Chuť zo zubnej pasty totiž aj po umytí zubov prebije chuť jedla.

3. Jedzte pravidelne a pite veľa vody

To, ako k strave pristupujete počas celého dňa má vplyv nakoniec aj na to, či budete neskoro večer hladní. Preto sa odporúča nepodceniť raňajky a skonzumovať počas dňa päť až šesť jedál každé dve či tri hodiny. Ak to splníte a budete piť dostatok vody, večerné pokušenia nebudú také intenzívne.

4. Dajte si žuvačku alebo čaj

Žuvačka vám môže chuť do jedla zvýšiť, ale ak viete, že sa už pomaly chystáte do postele, nezaškodia vám. Pomôže vám na jedlo nemyslieť, ak budete mať niečím zamestnané ústa. Chuť do jedla dokáže takisto zredukovať teplý bylinkový čaj, ktorý vás aj upokojí pred spaním.

5. Nekupujte nezdravé potraviny

Najpriamejší spôsob, ako zabrániť zhrešenie neskoro večer je, že nemáte nič, čím by ste vaše chúťky uspokojili. Preto nemajte po ruke nič na jedenie, prípadne nič nezdravé. Pri najhoršom, ak už jesť predsa pôjdete, voľte menšie zlo – nízkokalorické jedlo s nízkym obsahom cukrov a tukov.

Článok bol pôvodne vydaný 9.7.2013.

O čom píše Úspech.MNE.sk?



Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:
myty-o-vyzive-vdaka-ktorym-mozete-priberatMýty o výžive, vďaka ktorým môžete priberaťlepsia-chut-i-viac-zivin-obohatte-si-takto-bielu-ryzuLepšia chuť i viac živín: Obohaťte si takto bielu ryžuvyzivou-k-zdravemu-srdcu-4-cenne-tipyVýživou k zdravému srdcu: 4 cenné tipyaj-zdrava-zelenina-moze-niekedy-skoditAj zdravá zelenina môže niekedy škodiťako-vas-udrzi-vlaknina-dlhsie-mladymiAko vás udrží vláknina dlhšie mladými?
Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Nájdete nás aj na Facebooku.NÁVRAT HORE  hore
E-KNIHY ZADARMO · COOKIES A OS. ÚDAJE · REKLAMA · KONTAKT

© 2013 - 2018 SlovakFitness.sk

Streftec - Webdesign & Media
TOPlist