Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Zdravie 27. 11. 2020

Ranné zvyky pre lepší deň a silnejšie duševné zdravie

ikonka
Kvalitná ranná rutina môže pomôcť ľuďom, ktorí sú náchylní na problémy s úzkosťou či depresiou. Okrem posilnenia mentálneho zdravia však môže pomôcť komukoľvek, kto si len jednoducho chce vylepšiť svoj deň.

Ak vstúpite do dňa tou správnou nohou, budete mať väčšiu šancu, že počas neho budete emocionálne vyrovnaní, že dosiahnete to, čo si zaumienite, a že na jeho konci si poviete, že stál za to. Toto všetko podporíte tým, ak sa súčasťou vašich rán stanú nasledujúce zvyky:

1. Usteľte si posteľ – už len táto jednoduchá činnosť spôsobí, že sa budete cítiť lepšie. Budete mať za sebou jednu úlohu, ktorá vás povzbudí robiť ďalšie, a bude vás obklopovať menej neporiadku, takže na vás bude vplývať menej rušivých vplyvov.

2. Dodržujte postupnosť úloh – snažte sa vytvoriť si presnú postupnosť vecí, ktoré ráno urobíte. A robte ich vždy v rovnakom poradí až dovtedy, kým si ich zautomatizujete. Nebudete tak váhať, čo robiť ako ďalšie a či máte ešte dostatok času.

3. Ponaťahujte sa – nie je nevyhnutné ráno hneď cvičiť, ale strečing zvládne každý a okrem mentálneho povzbudenia spôsobí, že sa budete cítiť lepšie aj fyzicky. Prinesie vám to dobrý pocit.

4. Vypite čistú vodu – po zobudení by ste mali vypiť dva poháre čistej vody, aby ste vykompenzovali osem hodín bez príjmu vody a obmedzili prejavy dehydratácie v strede dňa. Tiež vás to naštartuje mentálne.

5. Opláchnite si tvár studenou vodou – ak vás nenabudia poháre vody, potom vás prebudí studená voda na vaše tvári. Ak nebudete túto súčasť rannej hygieny ignorovať, budete mať aj čistejšiu a zdravšiu pleť.

6. Ignorujte svoj mobil – ráno chcete praktizovať dobré zvyky a nie zlozvyky. Zabudnite vtedy na to, aby ste do rúk chytali mobilný telefón a kontrolovali si správy alebo dianie na sociálnej sieti. Všetko sú potenciálne faktory zvyšujúce hladinu stresu. Udržte si ten pokoj vyplývajúci zo spánku čo najdlhšie.

7. Venujte čas zoznamu úloh – niekto to rád robí už večer pred spaním, ale je dobré mať najneskôr ráno prehľad o tom, čo vás cez deň čaká. Ak si zoznam úloh napíšete večer, ráno si ho ešte raz prejdite. Je to skvelé pre vašu produktivitu a taktiež to znižuje neskorší tlak a zmätok, ktoré vám na pohode nepridajú.

8. Urobte niečo kreatívne – napíšte si zoznam vecí, za ktoré ste vďační. Prípadne, napíšte si jednu stranu vlastnej poviedky. Alebo urobte čokoľvek iné, čo vo vás vyvolá kreativitu alebo čo je zábavné. Môže to byť aj počúvanie obľúbenej pesničky, tanec, čítanie, hra... Možno to bude dôvod, pre ktorý sa ľahšie postavíte z postele.

Nájdete nás na sociálnych sieťach:   Instagram  Facebook  Twitter  YouTube


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist