Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Chyby pri chudnutí III. – Nezaznamenávanie si jedál a tréningov

24. 02. 2021
ikonka
Proces chudnutia nie je len o cvičení a stravovaní. Musíte robiť aj doplnkové veci vo svojom životnom štýle, ktoré ho podporujú. Kvalitný spánok je jednou z nich. Ďalšou je aj vedenie tréningového a výživového denníka, ktorých význam je nedocenený. A práve o tom bude tretia časť série o významných chybách, ktorých sa ľudia dopúšťajú v snahe schudnúť.

Mnoho ľudí berie za zbytočnú komplikáciu zakladať si denník a viesť si v ňom záznamy o cvičení alebo strave, či pocitoch, ktoré vo vás jednotlivé kroky v procese chudnutia vzbudzujú. Mnohých odradzuje už len predstava vedenia si nejakého „trápneho denníčka“. V skutočnosti je to však mimoriadne cenný nástroj, o čom svedčí aj to, že podobné denníky si vedú aj mnohé z tých najúspešnejších osobností sveta.

Mnoho cvičencov však má zaužívanú rutinu a keď si aj vedia ustrážia série, neriešia počty opakovaní a tým ohrozujú progresívne napredovanie. Taktiež v strave si nezapisujú prijímané jedlá, ich porcie a množstvo kalórií, a potom sa čudujú, že za týždeň nič neschudli, prípadne aj niečo pribrali. V takej situácii sa bez spätnej analýzy môžu rozhodnúť k radikálnemu riešeniu v strave – veľkému zníženiu kalórií, ktoré v skutočnosti až také veľké byť nemuselo a nakoniec urobí viac škody, ako úžitku. Zrejme už viete, kam tým mierime.

Uznávame, že vedenie denníka je nudné a časovo náročné, ale vyplatí sa. Preto je lepším prístupom, ak si ho počas procesu chudnutia budete viesť. Musíte totiž vedieť, koľko toho konzumujete a ako trénujete, aby ste sa vedeli prispôsobiť najrôznejším situáciám.

Článok pokračuje pod reklamou

Denník vám môže pomôcť vykompenzovať nečakané prehrešky v strave alebo prispôsobiť svoje najbližšie tréningové dni po tom, čo vám do rutiny vstúpila nejaká nečakaná prekážka. Hlavné však je, že vám v tom veľkom meradle umožňuje mať predstavu o množstve prijímaných kalórií a živín, ako aj o tréningovej frekvencii, objeme a intenzite.

Ak tak narazíte na stagnáciu, budete si veľmi dobre pozrieť, na čom aktuálne ste a ako môžete znížiť príjem kalórií alebo zvýšiť počty sérií v tréningoch. Uvidíte, čo u vás funguje a čo nie. Nebudete len hádať. A keď už sami nebudete vedieť ako ďalej, vaše záznamy môžu potenciálne uľahčiť prácu osobnému trénerovi, ak by ste si nejakého najali na pomoc.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist