InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Neviete sa prinútiť k cvičeniu? Tieto tipy vám môžu pomôcť

25. apríla 2021
Neviete sa prinútiť k cvičeniu? Tieto tipy vám môžu pomôcť
Dostali ste sa do obdobia, keď vám nadšenie k cvičeniu opadlo a už začína pokrivkávať aj vaša sebadisciplína? Je veľmi ľahké zmieriť sa so situáciou a tréningy flákať alebo vynechávať. Nerobte to. Radšej hľadajte cesty k riešeniu. Cesty k zvýšeniu motivácie.

Ak sa potrebujete znova nakopnúť, postaviť sa z gauču a znova začať na sebe pracovať, zvýšte si motiváciu k cvičeniu napríklad niektorými z nasledujúcich tipov, ktoré sa už overili rokmi praktizovania u množstva cvičencov:

1. Stanovte si konkrétne ciele – všade sa to opakuje, a to preto, lebo je to absolútny základ. Bez cieľu neviete, za čím máte mieriť. Ak budete vedieť, o čo vám ide, menej pravdepodobne vynecháte svoj tréning.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Premiešajte si svoje tréningy – človek potrebuje zmenu nie len z psychického, ale aj z fyzického hľadiska. Vaše telo si zvykne na tréning a potrebuje novú výzvu. Váš mozog zase potrebuje pestré stimuly, aby nebol z donekonečna opakovanej rutiny unudený.

3. Skúste nový tréning – možno sa trápite s cvičením preto, lebo váš tréning je nudný alebo vám jednoducho nevyhovuje. Pokiaľ ide o tréningy, najdôležitejšie je mať také, ktoré vyhovujú vám, nie niekomu inému, od koho beriete inšpiráciu. Skúste preto nový tréning, či vám nebude sedieť viac.

4. Nájdite si tréning, ktorý vás bude baviť – niet lepšej situácie, ako mať tréning, na ktorý sa budete tešiť. Verte či nie, každý si nájde fyzickú aktivitu, ktorú bude robiť s radosťou. Je to len otázka toho, aby ste si ju našli. Za cvičenie možno považovať napríklad aj tanec.

5. Nájdite iný spôsob, ako sa rozhýbať – možno ste z trénovania už jednoducho vyhorení. Dajte si od neho na týždeň pauzu a medzitým sa udržujte v kondícii iným aktivitami, ktoré vás naplnia svojou hravosťou či užitočnosťou.

6. Nachystajte si veci na tréning pred spaním – ubezpečte sa, že pre vás bude mimoriadne ľahké postaviť sa z postele a vybrať sa na tréning. Keď urobíte prvý krok, príde druhý a rozbehnete sa. Uistite sa, že ten prvý krok bude ľahký, aby bol na úvod menší odpor.

7. Začnite cvičiť s inou osobou – cvičiť individuálne nie je vždy ľahké. Druhá osoba spôsobí, že budete v prístupe k cvičeniu zodpovednejší. Môže to byť osobný tréner, virtuálny tréner alebo tréningový partner, s ktorým sa budete motivovať vzájomne.

8. Zaplaťte si za tréning vopred – investujte vopred do svojho cvičenia. Keď zaň zaplatíte vopred, tak budete motivovanejší ísť cvičiť, pretože nebudete chcieť, aby vaše tvrdo zarobené peniaze vyšli nazmar.

9. Využije vo svoj prospech predstavivosť – silu vnútornej vizualizácie niekto preceňuje a niekto zatracuje. Má však svoje plusy, ktoré oceňujú aj športovci. Majte v hlave nie len svoju víziu, ale predstavujte si, ako ju dosahujete. Pred tréningom si predstavujte, ako zvládnete všetky cviky, ktoré vás čakajú. Predstavte si, aký pocit budete mať po skončení cvičenia. Akí spokojní budete, že ste nakoniec tréning nevynechali.

10. Spestrite si hudbu na tréningu – hudba pomáha zlepšovať výkonnosť cvičencov, ale ak počúvate dokola stále tie isté pesničky, začne vás to nudiť. Preto si raz za čas obohaťte playlist o nové piesne.

11. Zmeňte čas vášho tréningu – čas vášho tréningu ovplyvňuje kvalitu tréningu a motiváciu cvičiť. Ak ste poobede unavení z práce alebo školy, vstaňte skôr a zacvičte si ráno.

12. Investujte do domácej výbavy – ak tvrdíte, že nemáte na cvičenie čas, cvičte doma. Domáce prostredie však môže lákať k pohodlnosti, preto investujte peniaze do náčinia, aby ste mali ďalší faktor, ktorý vás bude stimulovať k cvičeniu.

13. Oceňujte doterajšie pokroky – ak si budete neustále hovoriť, že k svojmu cieľu máte stále ďaleko, bude vás to od cvičenia len odrádzať. Pokúste sa radšej oceňovať to, čo ste cvičením už dosiahli. Nejaké zmeny si všimnúť musíte – či už na zmene postavy, zdraví, kondície či sily.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist