InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Depresie ohrozujú aj váš spánok. Čo s tým urobiť?

14. mája 2021
Depresie ohrozujú aj váš spánok. Čo s tým urobiť?
Ak vás sužuje depresia, tak pravdepodobne pocítite nedostatok energie a budete sa cítiť unavene fyzicky, emocionálne i mentálne. Napriek tejto únave však budete mať zrejme aj problémy so spánkom.

Jedným z najbežnejších symptómov depresie je únava, ktorú sprevádza aj strata motivácie či strata záujmu o aktivity, ktoré predtým vyvolávali radosť. Hormonálne zmeny, ktoré to spôsobujú, negatívne vplývajú aj na kvalitu spánku. A práve ten je dôležitý aj pre zlepšenie nálady jednotlivca a zníženie prejavov depresie, takže tu vzniká akýsi začarovaný kruh.

Ľudia s depresiou majú často problém zaspať alebo sa prebúdzajú počas spánku, prípadne sa im stáva oboje. Ako to riešiť? Pomôcť by mohli nasledujúce stratégie:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Majte harmonogram – pokúste sa zaspávať a vstávať v rovnaký čas sedem dní v týždni. Ukázalo sa, že ľudia, ktorí nemajú pravidelný spánkový harmonogram, majú väčšie riziko obezity, vysoké krvného tlaku a iných zdravotných problémov. Pravidelnosť vám pomôže k ľahšiemu zaspávaniu.

2. Obrazovky vyhoďte zo spálne – pred spaním by ste nemali používať mobilné telefóny, tablety, notebooky a dokonca sa odporúča hodinu pred spaním nesledovať ani televíziu. Svetlo z týchto zariadení môže brániť telu v prirodzenej produkcii melatonínu, ktorý nám pomáha lepšie spať.

3. Ráno si zacvičte – ranné cvičenie pomáha zlepšovať náladu na začiatku dňa a večer sa prejaví ľahším zaspávaním. Naopak, intenzívne cvičenie večer alebo podvečer môže zaspávanie komplikovať.

4. Vyhýbajte sa kofeínu a alkoholu – kofeín má stimulačné účinky, ktoré vám komplikujú zaspávanie, a alkohol zhoršuje celkovú kvalitu spánku. Okrem toho, alkoholické nápoje tiež vedú k zhoršeniu prejavov depresie a môžu viesť aj k iným zdravotným problémom.

5. Porozprávajte sa s doktorom – ak vám ani jedna z vyššie uvedených stratégií nepomôže, potom je čas, aby ste kontaktovali doktora a porozprávali sa s ním o tom, či za problémami spánku stojí depresia alebo máte nejaký iný problém, napríklad vedľajší účinok nejakých liekov.

zdroj: Insider


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist