Reklama:
Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 

Tréning kulturistu XXXIX. – Tréning nôh Akima Williamsa

09. 06. 2021
ikonka
Pripravte sa na poriadny heavy duty tréning. V 39. vydaní nášho populárneho seriálu o tréningoch profesionálnych kulturistov sa pozrieme na to, ako svoje nohy precvičuje Akim Williams, ktorý si nie nadarmo vyslúžil prezývku „Monštrum“.

Rodák z Grenady má zaujímavú cestu k profesionálnej kulturistike. S rodinou sa ako 13-ročný presťahoval do New Yorku a jeho záľuby mali ďaleko od posilňovania. K cvičeniu sa dostal až počas štúdií na univerzite, kde študoval počítačové inžinierstvo.

Cvičenie si nakoniec obľúbil a svojím nekompromisným prístupom k tréningom sa pomerne rýchlo vypracoval medzi celonárodnú elitu a nakoniec aj medzi tú celosvetovú, keď už sme ho videli aj na doskách pódia Mr. Olympia.

Jednou z jeho silných stránok sú nohy. Pri nich nijak nevymýšľa a je verný tradičným cvikom. Jeho typický tréning je až prekvapivo jednoduchý. Typicky však využíva veľmi ťažké váhy a snaží sa s nimi cvičiť technicky správne, vďaka čomu vďačí za svoje výsledky.

Článok pokračuje pod reklamou

Na úvod urobí po päť sérií zapažovaní a predkopávaní, čím zahreje a jemne predvyčerpá svaly. Potom príde hlavný bod programu – drepy. Po troch zahrievacích sériách prídu tri pracovné, v ktorých váha nezriedka atakuje 300 kilogramov. To nie je prekvapujúce, keďže na jedno opakovanie vydrepuje aj 380 kg!

Po drepoch ešte príde leg press v troch až štyroch sériách s ľahšími váhami a vyšším počtom opakovaní. Potom urobí päť sérií leg pressu jednou nohou, ale nie so šikmým sklonom, ale úplne vertikálne. Nakoniec ešte prídu predkopávania jednou nohou, ktoré urobí tiež v piatich sériách.

Takto to celé vyzerá konkrétne:

Tréning nôh Akima Williamsa
Cvik Série Opakovania
Zakopávania v ľahu 5 20
Predkopávanie 4-5 20
Drepy 3 zahrievacie
3 pracovné
12, 12, 12
10-20, 10-12, 7-8
Leg Press 3-4 30-40
Vertikálny Leg Press jednou nohou 5 10-12
Predkopávanie jednou nohou 5 15-20

Tréning nôh typicky odcvičí dvakrát týždenne v jeho šesťdňovom cykle, po ktorom nasleduje deň voľna. Pondelok a štvrtok patria hrudníku a tricepsom, utorok a piatom chrbtu a bicepsom, streda a sobota nohám.

Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist