InstagramFacebookYoutube
Motivácia

Vynechali ste pár tréningov? Toto by ste určite robiť nemali

05. septembra 2021
Vynechali ste pár tréningov? Toto by ste určite robiť nemali
Často sa to stane nechcene, ale vynecháte jeden tréning. Potom sa na to nadviaže ďalší a skôr, ako si to uvedomíte, vynecháte dva tréningové dni po sebe a nebudete si istí, čo robiť. Treba naspäť naskočiť do svojej tréningovej rutiny alebo by ste sa mali snažiť stratené tréningy vykompenzovať väčším tréningovým objemom v najbližší tréningový deň?

Odpoveď závisí na okolnostiach a pre Popsugar ju priniesla certifikovaná osobná trénerka Dannah Eve Bolligová.

„Čím intenzívnejšie zvyknete trénovať, tým viac fyzicky pocítite vynechanie vašich tréningov,“ poznamenala.

Článok pokračuje pod reklamou


Naše svaly pozostávajú zo svalových vlákien typu I (pomalých) a typu II (rýchlych). Typ I je využívaný viac pri vytrvalostnom tréningu, typ II pri vysoko intenzívnom cvičení alebo silovom tréning s ťažkými váhami. Keď vynecháte jeden alebo dva tréningy, vlákna typu I budú využívané aj pri bežných denných aktivitách, no vlákna typu II sa začnú rozkladať pre nedostatok využitia.

Mnoho ľudí by si teraz myslelo, že odpoveďou na vynechané tréningy bude zvýšenie intenzity a tréningových objemov v nasledujúci tréningový deň.

Podľa Bolligovej by to dávalo zmysel pre vrcholových športovcov, ktorí sú v príprave na nejakú súťaž. Pre nich sú napríklad dvojfázové tréningy často nevyhnutné. Ak však nie ste športovcom, takúto cestu vám určite neodporúča.

Takýmto spôsobom by ste totiž zvyšovali riziko pretrénovania, čím by ste ešte do väčšej miery ohrozovali svoje tréningové snaženie. Radšej to zoberte tak, že vaše telo dostalo voľno, ktoré mohlo už potrebovať.

„Vzhľadom na to, že vynechanie dvoch dní nebude mať taký veľký vplyv na vaše telo, je omnoho bezpečnejšie a rozumnejšie, ak sa jednoducho vrátite len k svojej bežnej rutine,“ dodala Bolligová.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist