InstagramFacebookYoutube
Zdravie

Štyri spôsoby, akými si podporíte svoje kĺby

10. septembra 2021
Štyri spôsoby, akými si podporíte svoje kĺby
Chcete mať odolnejšie telo ešte mnoho rokov? Potom začnite myslieť okrem svalov aj na vaše kĺby. Práve ich stav bude pre vás v neskoršom veku ťarchou alebo prínosom. Na to ich zdravie však musíte podporovať už teraz.

Zdravé kĺby nám umožňujú fungovať bez bolestí a nevedú len k väčším tréningovým možnostiam, ale aj k lepšej kvalite života. Ak si ich chcete posilniť, potom robte nasledujúce štyri veci:

1. Začnite s pravidelnými prechádzkami

Efektívna pohybová aktivita nemusí byť vyčerpávajúca a bolestivá. Mnoho ľudí pri dnešnom sedavom spôsobe života bude ťažiť jednoducho len z toho, ak sa začnú pravidelne prechádzať. Začnite pol hodinou denne a dajte si za cieľ hodinu. Čím dlhšie sa budete hýbať, tým lepšie pre vaše svaly, kosti i kĺby.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Nevynechávajte zahrievanie

Ak trénujete, poriadne sa pred cvičením zahrajte. Aj ak nemáte čas a láka vás to skončiť rovno k cvičeniu, dbajte na to, aby ste sa venovali aj zahrievaniu. Veľa zranení a problémov s kĺbmi vzniká, keď sa ľudia nezahrejú pred tréningom alebo nevenujú postupnému schladzovaniu po ňom. Nemusíte tomu pritom venovať viac ako päť minút.

3. Pracujte na mobilite kĺbov

Cieľavedomá práca na zlepšení mobility kĺbov by bola skvelá. Venujte priestor zvýšeniu pohyblivosti členkov a najmä bedier, ktoré vplývajú aj na vaše kolená a chrbát. Čím budú mobilnejšie, tým menej tlaku na neho bude vyvíjaného. Môžete skúsiť špecializované strečingové cvičenia, prípadne jogu.

4. Robte drepy s váhou tela

Drep je skvelý cvik, ktorý precvičí sedacie, stehenné i lýtkové svaly, a tak ovplyvní aj vaše bedrové kĺby, kolená a členky. S cieľom podporiť zdravie kĺbov ich robte bez činiek a dbajte na techniku prevedenia. Pomáha aj to, ak sa dostanete do hlbokého drepu a strávite v ňom nejaký čas, napríklad 5 minút.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist