InstagramFacebookYoutube
Tréning

Kalistenika – 10 prínosov cvičenia s vlastnou váhou

20. septembra 2021
Kalistenika – 10 prínosov cvičenia s vlastnou váhou
Kalistenika je obľúbenou formou cvičenia u mnohých ľudí. Možno daný výraz znie trochu exoticky, ale nejde o nič iné, ako o cvičenie s vlastnou váhou tela. A práve to stojí za jej popularitou u cvičencov, ktorí ju praktizujú.

Cvičenie s vlastnou váhou tela je jedným z najľahších, najlacnejších a najefektívnejších spôsobov, ako si vypracovať pekné telo. Využíva cviky, ako sú kľuky, zhyby, skracovačky či drepy, a skrýva v sebe niekoľko výhod, ktoré sumarizujú aj jej nasledovné prínosy:

1. Môžete cvičiť kdekoľvek – ste na dovolenke a nemáte k dispozícii posilňovňu? Nezobrali ste si so sebou činky? Nevadí! Pri kalistenike nepotrebujete náčinie, a tak ju môžete robiť kdekoľvek – na hoteli, v parku, na pláži...

Článok pokračuje pod reklamou


2. Posilnite si stred tela a všetky malé svaly – jedným cvikom zacielite na viac svalových skupín a rozvíjate aj drobné stabilizačné svaly, ktoré by ste s činkami alebo strojmi neprecvičili.

3. Nemusíte do cvičenia investovať peniaze – dá sa venovať kalistenike bez toho, aby ste minuli jeden cent na vybavenie alebo za členstvo v posilňovni. Je jasné, že bradlá a hrazda sú užitočné pomôcky, ale dajú sa s trochou kreativity nahradiť bežnými predmetmi.

4. Precvičíte celé telo – aj pre cvičenie s vlastnou váhou existuje bohatý zásobník cvikov, ktorými efektívne precvičíte celé telo. Navyše, väčšina cvikov precvičuje viac svalov, takže to dosiahnete efektívnejšie.

5. Spaľujete kalórie – áno, každá fyzická aktivita páli aj kalórie. Americkí vedci však prišli na to, že intenzívny kalistenický tréning ich spáli viac ako mnoho bežných foriem kardio tréningu, ktorý je na to priamo špecializovaný.

6. Zlepšujete si pružnosť – pružnosť svalov je často prehliadaná, no je veľmi dôležitá najmä, keď začneme starnúť. Kalistenika pružnosť zlepšuje viac, ako bežné cvičenie s činkami či strojmi.

7. Podporíte si metabolizmus – budovaním aeróbnej výdrže a svalovej odolnosti si zvyšujete aj svoj bazálny metabolizmus, teda množstvo kalórií, ktoré spálite v pokoji, keď nič nerobíte.

8. Budujete funkčnú silu – väčšina cvikov využívaných pri kalistenike má oproti posilňovaniu so strojmi alebo činkami aj tú výhodu, že sa lepšie ich silové prínosy prenesú do situácií v reálnom živote.

9. Budujete koordináciu – súčasťou budovania funkčnej sily je aj rozvoj koordinácie, ktorý je tiež cvičením s váhou tela zabezpečený. Umožňuje to väčšina cvikov – niektoré viac, iné menej.

10. Budujete odolnosť voči zraneniam – okrem toho, že pri samotnom cvičení je riziko poranenia menšie ako pri cvičení s ťažkými váhami, zvyšuje sa aj odolnosť tela voči zraneniam – spevňujete si svaly, väziva i kĺby bez toho, aby ste na ne vyvíjali nadmerný tlak.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist