Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:

10 jedál, ktoré bojujú proti stresu

01. 10. 2021
ikonka
Počnúc začiatkom roka 2020 sme toho zažili veľa, čo by u nás mohlo ospravedlniť zvýšenú hladinu stresu. Pre naše zdravie a fungovanie je však dôležité pokúsiť sa ho dostať pod kontrolu.

K zníženiu stresu vám môžu pomôcť aj jednoduché zmeny vo výžive. Zaradiť do nej by ste mali aj nasledujúce jedlá, ktoré so stresom bojujú:

1. Čučoriedky – ideálne ovocie pre raňajky, ktoré je bohaté na antixodanty, takže významne pomôže vášmu celkovému zdraviu – fyzickému i mentálnemu. Bojuje proti zápalom.

2. Tmavá čokoláda – je chutná a zníži hladinu stresového hormónu. Uistite sa, že obsahuje aspoň 70 percent kakaa. Pomôže vám už 40 gramov tmavej čokolády denne.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Losos – je bohatý na omega-3 mastné kysliny a vitamín D, ktoré znižujú stres a zlepšujú náladu. Bojujú proti nervozite i pocitom úzkosti.

4. Pomaranče – citrusové ovocie je bohaté na vitamín C, ktorý udržuje v plnej sile imunitu, ktorá je pod stresom oslabovaná. Ovplyvňuje aj náladu a hladinu energie, čím znižuje riziko zlej nálady a únavy.

5. Zelená listová zelenina – všetky druhy obsahujú horčík, ktorý zohráva dôležitú úlohu v regulovaní stresového hormónu. Sú bohaté aj na kyselinu listovú, ktorá pomáha zlepšovať náladu.

6. Pistácie – hrsť pistácii denne môže znížiť odozvu tela na stresové situácia v živote. Obsahujú zdravé tuky, vlákninu a antioxidanty, ktoré pomáhajú uvoľňovať cievy v čase stresu.

7. Jogurt – podporuje zdravie tráviaceho systému a zlepšuje náladu. Taktiež redukuje zápaly v tráviacom trakte, ktoré sú spojené aj s podráždenosťou a depresiami.

8. Ovsené vločky – sú bohaté na sacharidy, ktoré produkujú serotonín. Ten má upokojujúci účinok na telo i dušu. Majú aj nízky glykemický index, vďaka čomu nedochádza k veľkým výkyvom energie.

9. Kurkuma – toto korenie je antoxidantom so silnými protizápalovými účinkami. Pozdvihuje aj hladinu serotonínu, ktorý potláča stresový hormón kortizol.

10. Zelený čaj – vedci zistili, že päť šálok denne dokáže znížiť hladinu stresu až o 20 percent. Zelený čaj obsahuje L-teanín, ktorý podporí náladu i činnosť mozgu.

Pozri aj: 10 tipov, ako sa zbaviť stresu
Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
Sme aj na Instagrame
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2021 SlovakFitness.sk TOPlist