InstagramFacebookYoutube
Motivácia

10 tipov, ako sa zbaviť stresu

12. januára 2014
10 tipov, ako sa zbaviť stresu
Stres v ľudských životoch je v súčasnej dobe v celku bežnou záležitosťou. Pre zdravý a šťastný život je však nevyhnutné úroveň zlého stredu zredukovať na minimum. Ak neviete ako na to, možno vám pomôže nasledujúcich desať tipov.

1. Starajte sa o svoje telo

Stres je výsledkom psychických pochodov, ale ovplyvniť sa dá aj fyzickou stránkou človeka. Ak sa totiž staráte o telo, máte aj menšie riziko, že vás pohltí stres. Pravidelne sa hýbte, cvičte, no nezabudnite aj na oddych a relaxáciu.

2. Zachovajte chladnú hlavu

Základom pokojného života je brať veci s ľahkosťou a zachovať si chladnú hlavu. Aj väčšie prekážky sa vám potom môžu zdať zanedbateľné. Ak vás trebárs čaká verejné vystúpenie, zatvorte oči, zopárkrát sa zhlboka nadýchnite a s pokojnou hlavou choďte na pódium, ako keby sa nič nedialo.

Článok pokračuje pod reklamou


3. Dobre sa vyspite

Na to, aby ste fungovali dobre počas dňa, je dôležité venovať noc dobrému spánku. Ľudia, ktorí majú pravidelne kvalitný spánok, sa cítia lepšie a aj problémy riešia s menšou dávkou stresu.

4. Dobre sa stravujte

Stimulačné látky by mali byť vo vašej strave ignorované a zdravý výživa na pravidelnej váze je základom, keďže práve to, čo prijímame v strave sa odzrkadľuje na našom tele po fyzickej i psychickej stránke. Obmedziť by ste mali nikotín a kofeín, ktoré stresujú nie len nervový systém, ale aj svaly.

5. Nezaťažujte sa dokonalosťou

Dokonalosť by nemala byť cieľom v žiadnej vašej činnosti, pretože nič také ako dokonalosť v pravom zmysle slova neexistuje. Akceptujte veci také aké sú a naučte sa učiť z chýb. Očakávania, ktoré sú nerealistické, vedú vždy k stresu.

6. Vyhnite sa strachu

Strach v ľuďoch by mal byť držaný pod kontrolou, pretože inak vedie k rozvoju negatívnych myšlienok, ktoré vás dokážu pohltiť a psychicky ovplyvniť. Ak ho viete kontrolovať, dokážete prekonať prekážky ľahšie a vylúčite zo seba nadbytočný stres.

7. Nestrachujte sa o čas

Ak sa človek sústredí na to, že niečo nestihne alebo že sa mu kráti čas, vedie to len k vyššiemu srdcovému tepu, krvnému tlaku a produkcii adrenalínu, ktorý nakoniec vedie k stresu. Navyše, ak sa o čas obávate, často veci uponáhľate a dopustíte sa zbytočných chýb.

8. Vyhýbajte sa konfliktom

Neznášanlivosť a konflikty by mali zmiznúť z vášho života a ak nejakú momentálne máte, mali by ste ich čo najskôr urovnať. Buďte úprimní a snažte sa nájsť riešenie tak, aby vám konflikty negatívne neovplyvňovali život.

9. Buďte pripravení

V živote nastane veľa nečakaných situácií, ktoré môžu predstavovať pre vás výzvu. Pokúste sa o na ne pripraviť tak, aby ste ich vyriešili a nie nad nimi nariekali alebo od nich utekali preč. Buďte pripravení riešiť všetko, čo vám spadne pod nohy.

10. Spojte sa s prírodou

Medzi človekom a prírodou by malo pravidelne dochádzať ku kontaktu, no žijeme v rušnom živote, ktorý väčšina ľudí trávi v mestách. Nepoužívajte alkohol či drogy, aby ste sa upokojili. Vyberte sa radšej na prechádzku, prípadne meditujte.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist