InstagramFacebookYoutube
Motivácia

7 spôsobov, ako sa motivovať k cieľavedomému cvičeniu

23. 1. 2022
7 spôsobov, ako sa motivovať k cieľavedomému cvičeniu
Začať s cvičením je dobrý prvý krok k transformácii svojho tela zvonka i zvnútra. Je dokonca prekvapivo ľahký. Horšie je to už však vtedy, ak chcete v cieľavedomom cvičení pokračovať. Nie každý totiž vie tých krokov urobiť dostatočne veľa.

Niekedy ste unavení, nemáte čas alebo vám jednoducho chýba motivácia. Ak však chcete byť vo svojej snahe úspešní, nedostatok motivácie si musíte ustrážiť. K tomu vám môže pomôcť aj nasledujúcich sedem tipov:

1. Stanovte si realistický cieľ – základom udržania motivácie je jasná znalosť cieľa, za ktorým idete. Stanovte si špecifický cieľ, ktorý je časovo ohraničený. Uistite sa však, že ste pri stanovení cieľa realistami. Stanovte si odvážny, ale dosiahnuteľný cieľ.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Urobte si z tréningu súčasť harmonogramu – zaraďte si tréningy do vášho denného plánu. Počítajte s nimi, vyhraďte im čas. Ideálne stále ten istý. Čím dlhšie budú mať svoje pevné miesto vo vašom harmonograme, tým skôr ich začnete brať ako denný zvyk a nebudete tak o nich ani tak veľmi premýšľať.

3. Vstávajte skôr – ak máte problém vyhradiť im miesto vo vašom harmonograme cez deň, vstaňte skôr a odcvičte si ich ráno. Ďalším prínosom tejto stratégie je, že ráno máte najviac energie, najviac motivácie a tréningy vám ubehnú pocitovo rýchlejšie. Aj štúdie ukazujú, že tí, čo cvičia ráno, majú menšiu tendenciu tréningy vynechávať.

4. Vyhnite sa negatívnym myšlienkam – počas dňa vaše myslenie ovplyvňujú ľudia aj situácie. Niekedy vás to naladí na negatívnu vlnu. Nenechajte ju však zruinovať váš deň a vašu tréningovú snahu. Snažte sa zmeniť myslenie na pozitívne a bude sa vám aj ľahšie cvičiť. Tréning berte ako formu meditácie a duševného uvoľnenia.

5. Zamerajte sa na prínosy – nie je to len o transformácii vášho tela. Cvičenie prispieva aj k lepšiemu zdraviu a dlhšiemu životu. Taktiež zvyšuje sebavedomie, zlepšuje náladu a uľahčuje aktivity v bežnom živote. Navyše, spomeňte si, ako blažene sa cítite po tréningu, pred ktorým ste nemali chuť ani energiu cvičiť.

6. Užívajte si zábavu – najlepší tréning je ten, ktorý vám prináša výsledky a počas ktorého sa zabávate. Spočiatku to chce prácu, no aj vy si dokážete nájsť tréning, na ktorý sa budete tešiť. Robte to, čo vás baví. Spájajte viac aktivít do jednej. Vyhýbajte sa monotónnosti.

7. Nájdite si tréningového partnera – ak si neodkážete udržať motiváciu sami, poslednou záchranou je osoba, ktorá vás v ťažších časoch podporí. A tou vie byť tréningový partner. Jeho výhodou je, že aj vy budete cítiť zodpovednosť smerom k nemu a tým, že sa ho budete snažiť podporiť v ťažších časoch, si uvedomíte, ako budete môcť neskôr podporiť sami seba.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist