InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Strečing pomáha ženám budovať svaly

Autorka: Lucka  /   22. januára 2022
Strečing pomáha ženám budovať svaly
Keď sa niekto pýta na to, prečo by sa mal venovať naťahovaniu svalov, často je odpoveď tvrdenie, že strečing predchádza zraneniam. Je to síce pravda, no k motivácii jeho poctivého aplikovania často nevedie. Zvýšiť by ju však mohla vedomosť, že strečing tiež pomáha aj budovať svaly.

Neustále sa zdôrazňuje, že by ste nemali zanedbávať zahrievanie pred tréningom a strečing po tréningu. Napriek tomu to stále veľká skupina cvičencov berie za stratu času. A hoci ženy sú na tom lepšie, aj u nich sa nájdu také, ktoré si ich význam plne neuvedomujú.

Strečing nie je len o naťahovaní svalov, aby boli pružnejšie. Pomáha tiež zvyšovať ich odolnosť voči spomínaným zraneniam, zvyšuje rozsah pohybu pri cvičení a podporuje rast svalovej sily i hmoty.

Článok pokračuje pod reklamou


Každý sval je obklopená fasciou, čo je väzivová štruktúra, ktorá ho obaľuje (a okrem svalov obaľuje napríklad aj orgány). Je dôležitá, aby svaly držali pokope a na správnom mieste. Môže však aj obmedzovať svalový rast. Prečo?

Ak je stuhnutá a nepružná, svaly majú problém sa zväčšovať, pretože ich v tom jednoducho brzdí. Preto je dôležité venovať pozornosť aj nej a nie len svalom silovým tréningom. Riešením je jednoduchý, niekoľkominútový strečing. Ten zvýši jej pružnosť a vytvorí priestor pre rast svalov.

To je dosť podstatný a často prehliadaný prínos strečingu. Z hľadiska budovania svalov však nie je jediný.

Zvýšený rozsah pohybu, ktorý získate strečingom, vám umožní precvičovať jednotlivé cviky efektívnejšie. Jednoducho, svaly budú vo väčšej miere stimulované k rastu.

Rast závisí od progresívneho preťaženie a tomu pomáhajú aj silové pokroky. A asi neprekvapí, že to tu spomenieme, ale aj k silovým pokrokom pomáha strečing. Dokázali to výskumníci z Lousianskej štátnej univerzity. Subjekty, ktoré sa venovali strečingu a žiadnemu inému tréningu, zvýšili v jednotkách percent za 10 týždňov silu svojich nôh.

No a ešte tá stále zdôrazňovaná prevencia zranení. Aj tá má význam pri budovaní svalov a to veľmi jednoduchý – ak vás trápi zranenie, tak nemôžete cvičiť. A keď necvičíte, nebudete robiť pokroky svalové ani silové. Dokonca vás to môže posunúť o niečo dozadu.

Tak čo, budete sa venovať pravidelnému strečingu alebo to stále beriete za stratu času?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist