InstagramFacebookYoutube
Tréning

Lepšia výkonnosť? Tieto tri jednoduché veci vám pomôžu

21. februára 2022
Lepšia výkonnosť? Tieto tri jednoduché veci vám pomôžu
Dodržiavať kvalitný tréningový program a výživový jedálniček je len základom pre kvalitnú športovú výkonnosť. Ak sa však chcete stať z dobrého športovca skvelým, musíte sa zamerať na viac vecí.

Julian Jayes Li z magazínu Stack poukázal na tri veci, ktoré pomôžu športovcovi dostať sa pred svoju konkurenciu a podávať ešte lepšie výkony:

1. Venovanie pozornosti dýchaniu

Keď ide o zlepšovanie športovej výkonnosti a vytrvalosti, len málokomu príde ako prvé na rozum dýchanie. No, ak sa naučíte správne dýchať, viac nosom a menej ústami, zlepšíte aj svoju výkonnosť v každej športovej kategórii. Brazílski vedci prišli na to, že mladí športovci, ktorí dýchali prevažne ústami, mali sklon k horšiemu držaniu tela a strate svalovej sily. Keď máte nesprávne držanie tela, znižuje sa kapacita pľúc, čo znižuje schopnosť dostať kyslík do rôznych oblastí tela, ktoré ovplyvňujú mentálnu i fyzickú výkonnosť, čím sa športovec skôr unaví. Škandinávski vedci zase zistili, že k lepšej ekonomike dýchania vedie, ak sa športovec naučí využívať menšiu frekvenciu nádychov a výdychov. Dýchanie treba trénovať mimo samotného súťaženia – počas dňa, počas zahrievania či po fyzickej činnosti pre potreby regenerácie.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Zameranie sa na kvalitu spánku

Opakuje sa to stále – kvalitný spánok je významným predpokladom vašej výkonnosti. Ak ho nebudete mať dostatok, utrpí tým aj vaša fyzická výkonnosť, proces zotavovania sa, metabolizmus, imunita i sila koncentrovať sa. Preto by ste mali spávať sedem až deväť hodín za noc. Okrem kvantity sa však zamerajte aj na kvalitu. Dôležité je venovať pozornosť hlbokému spánku a REM spánku. V REM fáze by ste mali byť 22 až 26 percent celkového spánku, v hlbokej 17 až 20 percent. Skvelým spôsobom, ako si ich merať, sú rôzne fitness náramky.

3. Vizualizácia

Ešte predtým, ako v skutočnosti dosiahnete svoj cieľ alebo podáte svoj vrcholový výkon, si vytvorte vo vašej mysli predstavu daného momentu. Úspechy na najvyššej úrovni si vyžadujú veľa tvrdej práce a neuveriteľné odhodlanie, no vyžaduje sa aj mentálna stránka. Nie je preto ničím zvláštnym, že športovci si predstavujú to, ako budú podávať svoj výkon a ako dosahujú úspech. Zameriavajú sa na konkrétne pohyby, situácie a ich riešenia. Nemusíte tomu venovať ani desať minút, aby ste si vytvorili svoju cestu ešte skôr, ako n ňu vyrazíte. Už aj vedci ukázali, že tí, čo sa venujú vizualizácii, dosahujú najrýchlejšie pokroky.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist