InstagramFacebookYoutube
Výživa

Jedlá, ktoré sú bohaté na niacín (vitamín B3)

12. 4. 2022
Jedlá, ktoré sú bohaté na niacín (vitamín B3)
Niacín je veľmi dôležitá živina. Iným pomenovaním ide o vitamín B3, ktorý využívajú všetky tkanivá v našom tele. Preto je pre vás prospešné, ak ho vo vašej strave budete mať dostatok.

Niacín pomáha znižovať cholesterol, chráni pred Alzheimerovou chorobou a zefektívňuje manažment cukrovky. Dospelý muž by ho mal prijať v dávke 16 mg denne, žena 14 mg. Dostupný je vo forme doplnku výživy i v rôznych rastlinných a živočíšnych zdrojoch.

My vám prinášame 10 jedál, ktoré sú na vitamín B3 bohaté:

Článok pokračuje pod reklamou


1. Tuniak – jedna konzerva tuniaka obsahuje až 21,9 mg niacínu. Je zdrojom čistých bielkovín a obsahuje aj iné vitamíny a minerály.

2. Hnedá ryža – jedna šálka uvarenej hnedej ryže obsahuje 2,59 mg niacínu. Je tiež skvelým zdrojom komplexných sacharidov, vlákniny, bielkovín, horčíka či zinku.

3. Kuracie prsia – 100 gramov kuracích pŕs po tepelnom spracovaní obsahuje 12,1 mg niacínu. Ide aj o zdravý zdroj bielkovín.

4. Arašidy – 30 gramov arašidov obsahuje asi 3,66 mg niacínu. Netreba to s nimi preháňať, pretože sú bohaté aj na kalórie.

5. Bravčová sviečková – bravčové mäso nie je také populárne ako zdroj vitamínu B3, no 100 gramov tepelne spracovanej bravčovej sviečkovej ho obsahuje 7,44 mg.

6. Zelený hrášok – polovica šálky uvareného hráčku obsahuje 1,18 mg niacínu. Získate však aj veľa bielkovín, draslíka, železa, zinku či horčíka.

7. Šampiňóny Portobello – jedna šálka týchto hríbov v surovom stave obsahuje 3,86 mg niacínu. Ide o nízkosacharidové jedlo vhodné aj do diéty.

8. Avokádo – jedno priemerne avokádo obsahuje takmer 3,5 mg niacínu. Je aj zdrojom zdravých tukov a iných cenných živín.

9. Sladké zemiaky – jeden stredne veľký uvarený sladký zemiak obsahuje asi 2,22 mg niacínu. Okrem toho je dobrým zdrojom vitamínov A a C, ako aj draslíka a iných živín.

10. Nutričné kvasnice – jedna polievková lyžica obsahuje až 39,4 mg niacínu. Tomu sa povie super zdroj. Ale aj celkom nerozšírený.

Pozri aj: Prínosy jednotlivých vitamínov skupiny B


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist