Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
Vyhľadávanie MENU
 
 
Reklama:
Suplementy 09. 09. 2020

Prínosy jednotlivých vitamínov skupiny B

ikonka
Medzi najpopulárnejšie z vitamínových doplnkov výživy patrí B-komplex, v ktorom nájdete všetkých 8 esenciálnych vitamínov skupiny B. A my sa práve teraz zameriame na prínosy každého jedného z nich a tiež na prejavy ich nedostatku.

B1 (tiamín)
Tiamín pomáha telu využívať sacharidy z jedla na produkciu energie, je potrebný pre zdravie mozgu, svalov a nervového systému, ako aj pre rast, rozvoj a fungovanie buniek v tele. Symptómami nedostatku sú chudnutie, strata krátkodobej pamäti, slabosť, únava, podráždenosť či kardiovaskulárne symptómy.

B2 (riboflavín)
Riboflavín pomáha meniť vitamín B6 do využiteľnej formy a podporuje tvorbu niacínu. Tiež pomáha meniť jedlo na využiteľnú energiu, je potrebný pri tvorbe a rozvoji červených krviniek, udržuje zdravé oči, nervový systém a pokožku. Ak ho nemáte dostatok, môžete mať problémy s pokožkou, svrbenie v oblasti úst, praskliny v kútikoch úst, napuchnuté alebo popraskané pery, boľavé hrdlo, môžete prichádzať o vlasy alebo byť citlivejší na svetlo.

B3 (niacín)
Niacín podporuje premenu jedla v energiu, je potrebný pri produkcii hormónov, pomáha funkcii tráviaceho a nervového systému, zaisťuje, že enzýmy v tele fungujú správne, aby mohlo efektívne zužitkovať ostatné vitamíny B, a tvorí a reparuje DNA. Sprievodnými znakmi jeho nedostatku sú tráviace problémy, vracanie, zapálená pokožka, únava, depresia, slabá cirkulácia krvi a avitaminóza.

B5 (kyselina pantoténová)
Kyselina pantoténová rozkladá tuky a sacharidy a pomáha ich meniť na energiu. Pomáha telu využívať iné vitamíny, produkuje červené krvinky a cholesterol, zohráva úlohu pri produkcii pohlavných a stresových hormónov. Symptómami nedostatku sú depresia, únava, nespavosť, podráždenosť, pálenie chodidiel, bolesti brucha, infekcia horných dýchacích ciest a vracanie.

B6 (pyridoxín)
Pyridoxín je zahrnutý vo fungovaní imunity a mozgu. Je nevyhnutný pre viac ako 100 enzymatických reakcií v tele. Podporuje formovanie hemoglobínu, hormónov a neurotransmiterov. Pomáha regulovať telesné hodiny a je potrebný pre využívanie bielkovín a sacharidov z jedla. Depresia, strata koncentrácie, podráždenosť, svalová slabosť, strata krátkodobej pamäti patria medzi symptómy nedostatku.

B7 (biotín)
Biotín pomáha telu meniť tuky, sacharidy a bielkoviny na energiu. Je potrebný pre tvorbu mastných kyselín a podporuje rast a silu kostí, nechtov a vlasov. Príznakmi jeho nedostatku sú suché oči, bolesť svalov, rednutie vlasov, poškodenia nechtov a vyrážky okolo očí, nosa či úst.

B9 (kyselina listová)
Kyselina listová redukuje riziko defektov na mozgu a chrbtici u narodených detí, je potrebná pre tvorbu a udržiavanie DNA a pomáha telu vytvárať červené krvinky. Ak jej nemáte dostatok, môže vás postihnúť hnačka, zábudlivosť, strata apetítu, podráždenosť, dýchavičnosť, zápal jazyka, pomalý rast či gingivitída.

B12 (kobalamín)
Kobalamín udržuje v zdraví nervový systém a bunky červených krviniek. Je potrebný pre formovanie červených krviniek a DNA, taktiež je dôležitý pre metabolizovanie bielkovín. Prejavmi nedostatku sú únava, slabosť, zápcha, strata chute do jedla, chudnutie, megaloblastová anémia, tŕpnutie prstov a palcov.


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2020 SlovakFitness.sk TOPlist