InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Prečo sú predtréningové stimulanty problémom?

11. 5. 2022
Prečo sú predtréningové stimulanty problémom?
Predtréningové stimulanty sú najhoršie využívané doplnky výživy na svete. Tvrdí to odborník Christian Thibaudeau z T Nation, ktorý ponúka zaujímavý pohľad na jeden z populárnych suplementov.

Thibaudeau nie je proti občasnému využívaniu predtréningových stimulantov, najmä, ak testujete svoju maximálnu silu alebo súťažíte. Mali by ste byť však byť pri užívaní tohto doplnku výživy rozumní. V čom spočíva jeho problém?

Ľudia využívajú stimulanty, aby boli schopní trénovať, keď by trénovať nemali.

Článok pokračuje pod reklamou


„Ak ste príliš unavení na trénovanie, daný tréning bude stratou času, pretože nebudete mať žiadnu motiváciu a žiadnu energiu. Rozumná vec, ktorú by ste mali urobiť? Zobrať si deň voľna a potom zistiť, prečo ste príliš unavení na cvičenie,“ konštatuje americký expert.

Pravdepodobne dôvody, prečo nie ste fyzicky pripravení na tréning sú nedostatok spánok, nevhodné plánovanie tréningov, nedostatok voľných dní, príliš veľa fyzického stresu či nedostatočná výživa.

Keď zistíte, že je u vás problémom, môžete ho riešiť. Neumožní vám to znova len trénovať tvrdšie, ale udrží veci efektívne aj do budúcna.

Čo sa však stane, ak túto radu budete ignorovať a namiesto toho sa budete spoliehať na predtréningový stimulant? Budete pre seba kopať hlbšiu dieru.

Stimulant totiž nerieši príčinu toho, prečo ste unavení a následne ani nepomôže zabrániť nekvalitnej regenerácii. Dočasne problém maskuje, no stres z tréningu únavu hromadí, čím sa vám čoraz ťažšie zotavuje z tréningov. A keďže práve zotavovanie je kľúčové, vytvorí sa tak začarovaný kruh a pokroky sa u vás spomalia.

Príliš časté užívanie stimulantov zase prispieva k systematickej únave tým, že prestimulujú beta-adrenoreceptory, ktoré tak budú rezistentnejšie voči vášmu prirodzenému adrenalínu. Keď k tomu dôjde, utrpí tým vaša sila, vytrvalosť a motivácia dostať zo seba maximum.

Preto by ste si na tento druh doplnkov výživy mali dávať pozor a nevkladať ich do pozície kľúčových suplementov pre váš tréning.

Pozri aj: Lacná náhrada predtréningových stimulantov?


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist