InstagramFacebookYoutube
Výživa

Reďkovka: Štyri dôvody, prečo by ste jej mali jesť viac

10. 5. 2022
Reďkovka: Štyri dôvody, prečo by ste jej mali jesť viac
Reďkovka je zelenina, ktorá u mnohých ľudí zostáva v tieni iných druhov zeleniny. Nie je taká populárna, no aj ona má pre vaše zdravie významné prínosy. My poukážeme na štyri, pre ktoré by ste jej mali mať v strave definitívne viac.

Reďkovka má široké využitie v našej kuchyni. Môžete ju jedávať surovú alebo pridávať do varených pokrmov. Môže byť súčasťou polievok, šalátov alebo si na nej môžete pochutnávať len tak v rámci desiaty či olovrantu. Poteší aj tých, čo majú radi chrumkavé.

Čo patrí medzi jej prednosti?

Článok pokračuje pod reklamou


Pomáha posilňovať srdcovocievne zdravie

Podobne ako iný zástupcovia kapustovej zeleniny, aj reďkovky obsahujú látky, ktoré posilňujú zdravie srdca. Pomáha totiž znižovať zápaly, znižovať vysoký krvný tlak či zlepšovať prietok krvi cievami ako prírodný zdroj nitrátov.

Znižuje riziko rakoviny

Antioxidanty, ktoré reďkovka obsahuje, pomáhajú redukovať zápaly a chránia bunky pred poškodeniami voľnými radikálmi, vďaka čomu by mohli viesť k spomaľovaniu prejavov starnutia a znižovaniu rizika niektorých druhov rakoviny, ako napríklad rakoviny prsníkov, prostaty, hrubého čreva, pečene či pľúc.

Bojuje proti cukrovke

Počet prípadov cukrovky celosvetovo rastie. Len samotné reďkovky toto riziko neznížia, no pridajú ruku k dielu, pretože majú vlastnosti, ktoré riziko znižujú. Obsahujú totiž glukozinolát a izotiokyanát, ktoré podporujú produkciu adiponektínu v tele. Čím viac tohto hormónu máte, tým viac sa chránite voči inzulínovej rezistencii. Reďkovky tiež obsahujú koenzím Q10, ktorý pomáha blokovať nástup cukrovky.

Pozri aj: Tri spôsoby, akými vám strava zníži riziko cukrovky

Pomáha budovať zdravé telo

Jedna šálka čerstvých reďkoviek obsahuje menej ako 20 kalórií, takže sa hodí do redukčných diét. Okrem toho vám však prinesie cenné 2 gramy vlákniny a takmer gram bielkovín. Imunitný systém posilňuje jej vysoký obsah vitamínu C, ako aj nezanedbateľné množstvá vitamínov B, horčíka, železa, draslíka či vápnika.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist