InstagramFacebookYoutube
Suplementy

Lacná náhrada predtréningových stimulantov?

04. augusta 2021
Lacná náhrada predtréningových stimulantov?
Hľadáte suplement, ktorý by vás pred tréningom stimuloval k lepším výkonom? Bývate pred cvičením unavení a chcete sa nakopnúť? Čo takto skúsiť predtréningový stimulant? V tejto kategórii sa dá nájsť niekoľko dobrých vecí, ale je pravdepodobné, že pri nich miniete viac peňazí, ako by bolo potrebné.

Ak si všimnete zloženie komplexných predtréningových stimulantov, všimnete si, že v drvivej väčšine z nich je kofeín. Kofeín je súčasťou každého fungujúceho stimulantu, pretože práve on má tie najvýraznejšie stimulačné účinky.

Nemusíte tak vynakladať desiatky eur na takéto doplnky. Čo takto siahnuť po lacnejšej alternatíve? Potrebujete energiu? Kúpte si obyčajný kofeín. Je veľmi lacný a efektívny. Jeho účinky sú dokázané a ak ste si nevybudovali toleranciu, tak ich pocítite už pri relatívne nízkych dávkach.

Článok pokračuje pod reklamou


Výskumy tiež potvrdili, že nemusíte užívať veľmi veľa kofeínu, pretože jeho efekt väčším množstvom výrazne nerastie. Odporúča sa prijímať 3 až 6 mg kofeínu na 1 kilogram hmotnosti zhruba hodinu pred cvičením.

Jeho efektivitu zvyšuje, ak ho prijímate len pred tréningom, teda nie ste napríklad milovníkom kávy. Preto by ste ho nemali prijímať v iných obdobiach a z iných zdrojov. V netréningové dni ho neprijímať vôbec a ani v dni, kedy sa cítite plní energie.

A čo iné účinky komplexných stimulantov?

Komplexné predtréningové stimulanty však už dlho nie sú už len o tom, aby vám dodali energiu. Obsahujú aj iné látky, ktoré slúžia na dodanie napumpovania, ktoré umožňuje ľahší transport do živín. Takisto ďalšie, ktoré zvyšujú koncentráciu alebo zvyšujú silu a svalovú výdrž.

Tu je recept takisto jednoduchý. Na silu vám pomôže klasický kreatín monohydrát, na vytrvalosť svalov a zníženie únavy sa zase hodí beta-alanín. Nárast energie z kofeínu zvyšuje ešte L-tyrosín. Ak chcete napumpovanie, postačí bežný arginín.

Namiesto toho, aby ste kupovali komplexný predtréningový doplnok, môžete teda nakúpiť jeho jednotlivé zložky a potom uvidíte, že aj za málo peňazí si môžete dopriať veľa muziky. Pri správnom výbere vás to vyjde lacnejšie hneď pri kúpe a zároveň vydrží dlhšie. A dávky si môžete upravovať individuálne.

Ak je pre vás prioritou energia a koncentrácia, tak vám postačí spomínaný kofeín, ktorý vás určite nabudí, ak nemáte vybudovanú voči nemu toleranciu. A také kofeínové tabletky môžete nájsť veľmi lacno. V čase písania článku sme našli za necelých 12 eur balenie, ktoré obsahovalo 180 kapslí, z ktorých každá obsahovala 200 mg kofeínu.

Kofeín však neužívajte, ak máte problémy s vysokým krvným tlakom alebo iné problémy so srdcom. Jeho užívanie ako doplnok výživy konzultujte so svojim doktorom a neužívajte ho neskôr popoludní, pretože budete mať problémy so zaspávaním.

Letný režim, pôvodne z 02.07.2014.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist