InstagramFacebookYoutube
Pre ženy

Mýty o výžive, ktoré poškodzujú vašu výkonnosť

Autorka: Lucka  /   21. mája 2022
Mýty o výžive, ktoré poškodzujú vašu výkonnosť
Výživa je jedným z kľúčových faktorov toho, akú výkonnosť podáme na tréningu či na súťaži. Mnoho ľudí však dokážu niektoré rady zmiesť natoľko, že ich výkonnosť trpí. Preto sa v tomto článku pokúsime vyvrátiť sedem tvrdení, ktoré sú len mýtmi.

Každý deň sa vo svete výživy objavujú nové štúdie a nové informácie, ktoré dokážu protirečiť tým, ktoré už poznáme. Nanešťastie, okrem prevratných zistení, ktoré sú pravdivé, sa objavujú aj informácie, o ktorých to neplatí. Napríklad aj nasledujúce.

Bolesť je dobrá

Áno, netýka sa to výživy, ale musíme to spomenúť. No pain, no gain. Tvrdenie, že bez bolesti nie sú prírastky, sa spopularizovalo natoľko, že mu ľudia veria. Nemusíte pritom prežívať bolesť, aby ste napredovali. Ak vás nejaká bolesť trápi, venujte jej pozornosť a nesnažte sa trénovať, ak nemáte istotu, že nejde o poranenie.

Článok pokračuje pod reklamou


Tréning na prázdny žalúdok je najlepší

Preskočiť raňajky a rovno ísť cvičiť. Je to jedna z možností, no nie je najlepšia. Mnoho ľudí ju využíva, aby pálili viac tukov vďaka tomu, že po noci hladovania sú vyčerpané zásoby glykogénu. Vaša výkonnosť však bude veľmi rýchlo trpieť, najmä, ak vás čaká vysoko intenzívny alebo vytrvalostný tréning.

Pozri aj: Kardio nalačno: Efektívnejšie chudnutie alebo len rozšírená fáma?

Po tréningu si musíte dať srvátkový proteín

Áno, cvičenie poškodzuje vaše svaly a potrebujete bielkoviny, aby ste ich pomohli zaceliť a pripraviť na ďalšie výkony. Nemusíte sa však stresovať kvôli tomu, že si ich musíte doplniť najrýchlejším možným spôsobom hneď po tréningu. Vaša výkonnosť nebude trpieť ani v prípade, ak si bielkoviny rozložíte na celý deň a po cvičení si na ne chvíľu počkáte.

Sacharidy obmedzujú výkonnosť

Toto jednoducho nie je pravda a hoci si to stále niektorí ľudia myslia, sacharidy pomôžu vašej výkonnosti aj vašim výsledkom. Telo potrebuje energiu už len pre to, aby prežilo. A najlepším zdrojom energie sú správne zvolené sacharidy.

Čím menej cukru, tým lepšie

Cukor je postrachom vo výžive a oprávnene má zlé renomé. Cukor je však aj dôležitým zdrojom energie pre naše telá. Preto dokáže telu lepšia sa vyrovnať so záťažou a poskytnúť vám základy pre lepší výkon. Samozrejme, je dôležité vyberať si lepšie zdroje, ako je ovocie, a nie tie vysoko spracované, ako sú sladkosti.

Detoxikačné diéty podporia vašu výkonnosť

Celý priemysel založený na detoxikačných diétach je zlý. Počúvajte svoje telo a jedzte to, vďaka čomu sa cítite najlepšie. Zabudnite na zázračné diéty.

Maškrtenie udržiava metabolizmus rýchly

Áno, je dobré jedávať viackrát denne v menších porciách, ale všetkého veľa škodí. Jedávajte tri hlavné jedlá a doplňte ich o desiatu a olovrant. Viac toho na udržanie rýchleho metabolizmu nepotrebujete. Zároveň dbajte na to, aby bol váš snack zdravý. Bude totiž pre vás užitočnejší, ako keď budete prijímať veľa kalórií zo spracovaných pokrmov.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist