InstagramFacebookYoutube
Výživa

Prečo je studená voda lepšia? Mali by ste ju piť aj počas cvičenia?

24. 5. 2022
Prečo je studená voda lepšia?  Mali by ste ju piť aj počas cvičenia?
Dostatočný pitný režim je dôležitý pre zabezpečenie hydratácie tela pred, počas i po tréningu. Mohlo by pritom záleží na tom, v akej teplote vodu pijeme.

Čistá voda je bez ohľadu na teplotu zdravá alternatíva pre doplnenie tekutín, ktoré náš organizmus potrebuje. Studená voda však môže mať podľa výskumov viac plusov počas a po cvičení, pretože:

1. Znižuje telesnú teplotu – pri cvičení sa teplota vášho tela zvyšuje a prichádzate o tekutiny potením. Vedci zistili, že potia ľadovej vody alebo studených športových nápojov pomáha oddialiť alebo znížiť nárast telesnej teploty, ktorá by mohla negatívne ovplyvniť výkonnosť alebo silu.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Páli viac kalórií – vaše telo vynaloží o trochu viac energie na to, aby studenú vodu ohrialo. Hoci to neurobí veľký rozdiel, aj tých pár spálených kalórií navyše poteší.

3. Chutí lepšie – pre ľudí, ktorí sú citliví na chuť, treba poznamenať, že studená voda chutí lepšie ako teplá. Podľa výskumov majú ľudia, ktorí pijú chladené nápoje, menšie riziko dehydratácie, pretože im voda viac chutí.

Pozri aj: Ako napomáha voda k chudnutiu?

Na verywellfit sa pozreli aj na to, čo by ste mali byť v rôznych obdobiach dňa na základe odporúčaní Americkej školy športovej medicíny, Kanadských dietológov či Akadémie výživy a dietológie.

Čistá voda stačí pri cvičení, ktoré netrvá viac ako hodinu. Inak je ju vhodné prijímať priebežne počas celého dňa a začať už doma pohármi po zobudení.

Športové nápoje sa viac hodia vytrvalcom, ktorých tréningy trvajú dlhšie ako hodinu. Obsahujú totiž aj elektrolyty, o ktoré potením prichádzate, a sacharidy, ktoré vám dodajú energiu.

Studené nápoje treba piť, ak cvičíte v teple a chcete znížiť svoje telesné teplo. Mali by byť chladnejšie, ako je teplota v miestnosti.

Ochutené nápoje ak vám pomôže lepšia chuť piť viac vody, tak vtedy sa hodí piť ochutené nápoje. Ideálne bez cukrov a umelých dochucovadiel. Skúste citrón, stéviu, mätu...

Typicky športovec neregistruje smäd skôr, ako dochádza k významnému poteniu. Preto by ste si mali hydratáciu zabezpečiť 400-600 ml vody 20-30 minút pred cvičením, 350-450 ml športového nápoja v malých dávkach každých 5-15 minút počas dlhšieho cvičenia. Pri tréningu treba vypiť 1,5 pohára vody na každý 1 kg úbytku na hmotnosti. A nezabúdajte piť aj počas zvyšku dňa.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist