Náš Instagram NHL KHL Osobný rozvoj
 
 
 
 
Reklama:
Výživa 07. 03. 2014

Ako napomáha voda k chudnutiu?

ikonka
Vedeli ste o tom, že vám vody môže pomôcť pri chudnutí? Ak áno, vedeli ste, že už je to aj vedecky potvrdené? Nedávna štúdia prišla na to, že skutočne príjem vody je pre zdravie i chudnutie dôležitý. V tomto článku vám prezradíme prečo a prinesieme aj zopár tipov.

Voda je základným komponentom nášho života a závisí na nej každá funkcia v našom tele. Chráni orgány a tkanivá, prepravuje živiny a kyslík do buniek, lubrikuje kĺby, reguluje telesnú teplotu a pomáha spracovávať živiny a minerály.

Mnoho ľudí však nepoje vody, kým nie sú smädní. Nepijú jej dostatok. A pritom prichádzajú aj o výhodu, ktorú by určite chcel dosiahnuť každý – podporu chudnutia. Vody je totiž vedecky spojená s utíšením hladu a znížením príjmu kalórii v jedlách.

Článok pokračuje pod reklamou


Pitia vody ihneď ráno spôsobuje zvýšenie rýchlosti metabolizmus a tým podporuje spaľovanie tukov. Dokonca obsahuje aj stopové množstvo minerálov a vitamínov, pričom nemá žiadne kalórie. Ak jej pite dostatok, znižuje sa aj riziko prejedenia. Ukázalo sa dokonca, že ľudia, ktorí ju pijú pred jedlom, príjmu v priemere o 75 kalórií menej z jedného pokrmu. Navyše, celý proces podporuje fakt, že pomáha pečeni metabolizovať nadbytočný tuk v tele.

A čo sa stane, keď jej nepijete dostatok? Telo sa stane dehydrované, čo negatívne ovplyvňuje viacero vecí. Z hľadiska chudnutia je však podstatné, že môže byť zodpovedná za spomalenie metabolizmu a zníženie efektivity tréningu.

Ako podporiť vodou chudnutie?

Dôvody, prečo piť dostatok vody už poznáte. Teraz sa pozrieme na to, čo môžete urobiť, aby ste ňou podporili vašu snahu schudnúť.

Deň začína ráno, a preto by ste ako prvú vec mali urobiť, že sa pôjdete napiť. Ešte predtým, ako niečo zjete, vypite dva poháre vody. Okrem zvýšenia metabolizmu a pocitu plnosti pri raňajkách, tým pomôžete telu zbaviť sa toxínov.

V priebehu dňa potom vypite ešte aspoň osem pohárov vody. Uprednostňujte studenú vodu, ktorá spôsobí, že metabolizmus bude pracovať tvrdšie, aby ju zohrial. Napiť by ste sa mali pred každým väčším jedlom. A pre tých, čo sú v priebehu dňa v pohybe, odporúčame zobrať so sebou fľašu s vodou.

Odporúčame:
Voda – prečo je jej dostatočný príjem dôležitý?
Bezpečná voda – tri zásady pitia skutočne čistej vody?

Sme aj na Instagrame, sledujte nás:
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

To je dobrý dôvod 👍

Príspevok, ktorý zdieľa SlovakFitness.sk (@slovakfitness_sk),


Zdieľaj na FB  Zdieľať na FB Nahlásiť chybu  Nahlásiť chybu

Môže sa hodiť: 
Sprievodca výberom tréningového plánu »

Mohlo by vás zaujímať:

Vylúčenie zodpovednosti: Informácie uverejnené v článku nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
E-knihy zadarmoKontaktReklamaCookies a os. údaje
Nájdete nás aj na Facebooku Nájdete nás aj na Instagrame




© 2013 - 2019 SlovakFitness.sk TOPlist