InstagramFacebookYoutube
Tréning

Aké prínosy má cvičenie na duševné zdravie?

6. 6. 2022
Aké prínosy má cvičenie na duševné zdravie?
Posilňovanie a cvičenie samé o sebe nie je len prostriedkom k chudšiemu či svalnatejšiemu telu. Áno, jeho prioritou je fyzická transformácia, no má nezanedbateľný prínos aj pre naše duševné zdravie. A to viacerými spôsobmi.

Výskumníci už spojili cvičenie aj s prínosmi v sexuálnom zdraví i činnosťou mozgu. Už len dostatok fyzického pohybu ako takého u vás vyvolá zmeny, vďaka ktorým sa do tela vyplavujú chemikálie, vďaka ktorým budete šťastnejší a sebaistejší, ako sú endorfíny, dopamín či adrenalín.

Duševné zdravie si pritom podľa vedcov zlepšujú najmä tí, ktorí sa venujú pravidelnému cvičeniu. Japonskí vedci zistili, že na dlhodobé pozitívne účinky stačia tri posilňovacie tréningy týždenne. U nich totiž dochádza aj k zvýšeniu mozgového neurotrofického faktoru.

Článok pokračuje pod reklamou


Suma sumárum tak z tréningu môžete vyťažiť pre svoje duševné zdravie nasledujúcich päť vecí.

Posilňovanie poráža stres

Cvičenie s činkami vám pomôže mať viac pod kontrolu prejavy napätia a stresu. Nie len posilňuje fyzické a mentálne zdravie, ale aj podporuje vyplavovanie hormónov, ktoré sú zodpovedné za pocity blaha, vďaka čomu sa ľahšie uvoľníte.

Posilňovanie pomáha pri depresii

Jedna štúdia z prestížnej Harvardovej univerzity ukázala, že posilňovanie znižuje aj prejavy depresie a to dokonca účinnejšie, ako terapia so špecialistom. Zaujímavé však je, že čím ťažšie činky cvičenec využíval, tým viac sa symptómy potlačili.

Posiľňovanie zlepšuje spánok

Hoci by ste nechceli cvičiť intenzívne krátko pred spaním, v globále vám cvičenie so spánkom pomôže. Už niekoľko vedeckých štúdií ukázalo, že pravidelným posilňovaním si zlepšujete kvalitu spánku a skracujete dobu potrebnú na zaspatie.

Pozri aj: 5 tipov pre lepší spánok

Posiňovanie vám dodá energiu a koncentráciu

Hoci pri cvičení zo seba veľa energie vydáte, mentálne vás dokáže osviežiť. Samozrejme, ak nepôjdete pri cvičení do extrémov a dodržíte pitný režim. Nával koncentrácie a energie pritom vydrží niekoľko hodín a dokonca môže vydržať počas celého zvyšku dňa.

Posilňovanie vám zvýši sebavedomie

Okrem toho, že cvičenie vyplavujú látky, ktoré potláčajú vaše obavy a zlepšujú váš pohľad na svet, aj samotná transformácia, ktorú vďaka posilňovaniu budete dosahovať, vám zvýšia vaše sebavedomie. Budete sa tiež cítiť úspešne.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist