InstagramFacebookYoutube
Zaujímavosti

12 výživových zvykov, ktoré sú typické pre štíhlych ľudí

19. 6. 2022
12 výživových zvykov, ktoré sú typické pre štíhlych ľudí
Aj vám niekedy napadlo, ako to robia niektorí ľudia, že sú takí štíhli a pritom sa cieľavedome nevenujú udržovaniu hmotnosti? Nemusia ani len cvičiť, no stále majú zdravú hmotnosť. Bude to tým, čo každý deň robia. Aj zvykmi v ich výžive.

Prinášame vám 12 zvykov, ktoré pomáhajú štíhlym ľuďom udržovať si optimálnu hmotnosť takmer bez námahy. Ide o zvyky, takže si ich môžete vypestovať aj vy, ak chcete svoj proces chudnutia alebo udržovania hmotnosti zefektívniť.

1. Majú monotónnu diétu – ľudia, ktorí pravidelne vsádzajú na rovnaké pokrmy, ľahšie udržuje pod kontrolou svoju váhu. Ak to chcete skúsiť, uistite sa, že cez deň získate všetky potrebné živiny.

Článok pokračuje pod reklamou


2. Pijú veľa vody – voda podporuje činnosť organizmu a teda aj proces chudnutia. Zároveň vás pomáha nasýtiť. Ukazuje sa, že k chudnutiu pomáha aj pohár vody pred jedlom.

Pozri aj: Ako napomáha voda k chudnutiu?

3. Večeru majú skoro – ukazuje sa, že ľudia, ktorí prestanú jesť tri hodiny pred spánkom, si ľahšie udržia zdravú hmotnosť alebo podporia chudnutie.

4. Nevynechávajú raňajky – hoci je populárnou technikou chudnutia vynechanie raňajok, ukazuje sa, že štíhli ľudia ich konzumujú pravidelne a tí, ktorí ich vynechávajú, majú niekoľkokrát vyššie riziko obezity.

5. Neignorujú desiatu a olovrant – štíhli ľudia si nájdu čas na menšie pokrmy medzi hlavnými jedlami. Typicky nejaké zdravé bohaté na vlákninu, bielkoviny a zdravé tuky.

6. Konzumujú pálivé pokrmy – pálivé jedlá obsahujú kapsaicín, ktorý pomáha podporovať metabolizmus a bojovať proti zápalom.

7. Jedlo poriadne prežuvajú – čím pomalšie jedlo konzumujete, tým menej kalórií prijmete. Je to preto, že skôr pocítite pocit nasýtenia a znížite tým riziko prejedenia.

8. Vyberajú si celozrnné produkty – ak už jedia pečivo či cestoviny, volia celozrnné formy. Tie im dodajú dávku vlákniny, ktorá spomaľuje trávenie a udržuje dlhšie sýtosť.

9. Zdravé jedlá majú po ruke – nekupujú si nezdravé jedlá a tie zdravé majú po ruke, takže ak im niečo zachutí, nemajú inú možnosť, ako vybrať si niečo bohaté na živiny s nižším obsahom kalórií.

10. Jedia bielkoviny – bielkoviny pomáhajú nie len budovať svalovú hmotu, ale aj chudnúť. Najlepšie zdroje sú ryby, vajcia, netučné mäso, strukoviny, mliečne produkty.

11. Vyhýbajú sa rozptýleniam – pri jedení sa nevenujú inej činnosti, ako je pozeranie televízie či surfovanie na internete. Koncentrujú sa na jedlo a príjmu tak menej kalórií.

12. Spávajú 7-8 hodín každú noc – hoci to na pohľad s výživou nesúvisí, ak sa kvalitne vyspíte, bude vám menej chutiť jesť a budete mäť väčšiu vôľu hýbať sa.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist