InstagramFacebookYoutube
Tréning

Posilňovacie stroje: Ktoré stoja za to a ktoré sú stratou času?

20. 6. 2022
Posilňovacie stroje: Ktoré stoja za to a ktoré sú stratou času?
Aj v súčasnosti môžeme rozdeliť cvičencov na tri skupiny – na tých, čo uprednostňujú pri cvičení voľné váhy, na tých, čo cvičia na strojoch a na tých, ktorí sú otvorená cvičeniu s činkami aj so strojmi. Teraz sa viac zameriame na stroje a na to, či sú stratou času.

Jedno je jasné – kvalitný tréning sa dá odcvičiť bez strojov, no aj tie môžu mať svoje prínosy. Nie každý stroj však potrebujete a nie každý stroj je funkčný. Poďme sa pozrieť na tie, ktoré stoja za to a na ktorých cvičiť nemusíte.

Prínosné (nielen) posilňovacie stroje

Kladkostroj – toto je asi tá najlepšie voľba z posilňovacích strojov, ktorá vám pomôže udržať svaly pod napätím počas celého rozsahu pohybu opakovania a je všestranná natoľko, že na nej môžete precvičovať všetky svalové partie tela. Pohyb pritom nie je po striktnej dráhe, takže cvičenie je pomerne prirodzené.

Článok pokračuje pod reklamou


Multipress (Smithov stroj) – tento stroj je dobrý pre tých, ktorí sa učia pracovať so záťažami pri ťažkých základných cvikoch, ako sú drepy či tlaky nad hlavu. Keď už sa budú cítiť komfortne, mali by prejsť na voľné váhy. Hodí sa aj pri návrate zo zranenia alebo ako alternatíva tlakov pri problematických ramenách či prevencia pred utrpením zranenia ramien a chrbta.

Stroje na kardio – hoci ich väčšina ľudí za posilňovacie stroje nepovažuje, aj oni posilňujú dôležitý sval – naše srdce. Vo svojej podstate sú stroje ako rotoped, stacionárny bicykel, eliptický trenažér, veslovací trenažér či bežecký pás skvelými nástrojmi na podporenie chudnutia. Stratou času sa môžu stať vtedy, ak na nich budete stále dokola cvičiť 30 minút v rovnakej intenzite. Skúste vysoko intenzívny intervalový tréning – poskytne vám veľa muziky za málo času.

Posilňovacie stroje, ktoré nepotrebujete

Posilňovanie sa vybralo smerom funkčnejšieho tréningu, a tým pádom sa aj viac využívajú posilňovacie stroje, ktoré sú prínosom aj po funkčnej stránke. Pokiaľ nie je vašou ambíciou čistá svalová hmota danej svalovej partie, potom môžete využiť aj lepšie alternatívy, ako cvičenie na strojoch, ktoré už môžeme považovať za zastarané.

Vyhýbať by ste sa tak mali strojom, ktoré sa zameriavajú len na jeden sval. Príkladom sú stroj na predkopávania, stroj na skracovačky, stroj na vytáčanie trupu, posilňovací stroj na bicepsy a tricepsy či pec deck. Samozrejme, tých strojov môže byť viac, no zamerali sme sa na tie najvyužívanejšie. Základom je, vždy keď je to možné, vybrať si platformu, ktorej pohyb je funkčný, čo vám dá najviac prínosu za jednotku času.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist