InstagramFacebookYoutube
Tréning

Benčpres: Aké prínosy majú populárne tlaky na lavičke?

1. 9. 2022
Benčpres: Aké prínosy majú populárne tlaky na lavičke?
Benčpres, alebo tlaky s veľkou činkou na lavičke, je cvik, ktorý si obľúbi skoro každý. Už aj začiatočníkov do láka k lavičke ešte skôr, ako k takým drepom, zhybom či mŕtvym ťahom. Dlho zostáva stabilnou súčasťou tréningových programov. Prečo? Aký je jeho prínos?

Benčpres má význam pre viaceré skupiny cvičencov – pre vzpieračov, pre kulturistov i pre športovcov. Je to jeden z najlepších cvikov pre hornú časť tela, ktorou sa rozvíja sila i svalová hmota. Takéto prínosy so sebou prináša:

Zlepšuje silu hornej časti tela

Keďže pri cvičení tlakov na lavičke sa do akcie zapája tak veľa rôznych svalov, tak sú výborné pre budovanie sily celej hornej časti tela, nie len hrudníka. Ten samotný by to nezvládol, a tak mu významne pomáhajú tricepsy či ramená.

Článok pokračuje pod reklamou


Buduje hmotu prsných svalov

Samozrejme, mnoho ľudí tento cvik využíva na budovanie svalovej hmoty. A to z dobrých dôvodov, keďže využíva väčšinu svalových vlákien prsných svalov, má dostatočný rozsah pohybu a ľahko sa dosahuje progresívne preťaženie. Dôležité je však zamerať sa na správnu techniku prevedenia.

Zlepšuje zdravie kostí

Nie sú to len svaly, ktoré benčpres posilňuje. Vďaka tomuto základnému cviku, pri ktorom sa využívajú pomerne ťažké váhy, sa silnejšími a odolnejšími stávajú aj kosti. Znižuje sa aj riziko osteoporózy, čo potvrdili už aj vedci.

Posilňuje tricepsy

Ako už sme spomínali, do tlakov na lavičke sa zapájajú aj iné svaly. Ide o veľmi dobrý cvik napríklad pre tricepsy, u ktorých sa posilňujú najmä stredná a vonkajšia hlava. Vďaka benčpresu tak budú vaše ruky vyzerať mohutnejšie a budú aj silnejšie. Pritom stačí len užší úchop a stimulácia tricepsov bude väčšia.

Podporuje rozvoj silných ramien

Ak si chcete vybudovať komplexné ramená, musíte stimulovať všetky hlavy deltového svalu. Benčpres pomáha hlavne s tou prednou, no zaťažuje aj tú strednú.

Zvyšuje silu úderu

Okrem toho, že budete silnejší aj pri iných cvikoch, vďaka benčpresu budete mať aj silnejší úder. Preto je často stálicou v tréningu boxerov či bojovníkov MMA. Vedci ukázali, že táto sila sa zvyšuje pri údere zadnou rukou a nie prednou. To je však aj celkom logické, keďže pri zadnej ruke je pred úderom prsný sval natiahnutý.

Ľahko sa ním merajú pokroky

Benčpres je dobrým meradlom vašich pokrokov, pretože váhu na činke neoklamete. Zároveň sa na ňom pokroky najľahšie aj dosahujú, pretože je ľahké postupne zvyšovať záťaž. Zároveň umožňuje rôzne pokročilé techniky či varianty cvičenia.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist