InstagramFacebookYoutube
Tréning

Musíte byť najskôr silnejší, aby ste boli väčší? Je dokonalá technika nevyhnutná?

17. októbra 2022
Musíte byť najskôr silnejší, aby ste boli väčší? Je dokonalá technika nevyhnutná?
Ak chcete budovať čo najviac svalovej hmoty, mali by ste sa vzdelávať, aby ste mohli cvičiť efektívne. Často narazíte na tvrdenia, ktoré si ďalším výskumom vyvrátite. Existujú však aj také, ktoré sa opakujú aj v magazínoch a dávajú zmysel, no prax ukazuje, že sa ich nevyhnutne držať nemusíte. Na dve také sa zameriame v tomto článku.

Musíte byť najskôr silnejší, aby ste boli väčší?

Keď začínate s cvičením, začnete súbežne naberať silu aj svalovú hmotu. Nemôžete však donekonečna budovať silu. Môže to trvať 10 či 20 rokov, no raz prídete k bodu, kedy narazíte na neprekonateľnú bariéru.

Aj napriek tomu však budete mať stále potenciál budovať svalovú hmotu využitím techník, ako sú skrátené prestávky, supersérie, gigantické série, predvyčerpávanie svalov, zhadzované série, vyššie počty sérií, opakovaní, vynútené opakovania a podobne.

Článok pokračuje pod reklamou


To vám v kombinácii s vhodnou stravou môže poskytnúť impulz na budovanie novej svalovej hmoty bez toho, aby ste museli využívať na činkách a strojoch viac záťaže dávno po tom, čo dosiahnete svoj silový strop. Samozrejme, kým sa dá, postupné zvyšovanie záťaže a tým aj budovanie väčšej sily je cestou k svalovým prírastkom. Nie je to však nevyhnutné pre zabezpečenie svalového rastu.

Je dokonalá technika prevedenia cviku skutočne nevyhnutná?

Niekto môže veriť tomu, že nič iné, ako ukážková technika prevedenia cviku, je akceptovateľný a efektívny spôsob cvičenia. Keď sa však pozriete na najrobustnejších chlapov v posilňovni, len málokedy cvičia s technikou, ktorá je perfektná.

Pre obmedzenie rizika zranení je dobré dbať na správnu formu, ale kompletne dokonalou technikou sa uberáte o významné množstvo váhy, ktoré môžete pri cvičení využiť a ktorým môžete svoj pokrok v svalovej hmote akcelerovať.

Tým nehovoríme, že by ste nemali cvičiť korektne. Dôležité je nájsť ten správny balans medzi správnou technikou a riskantným švihovým pohybom, ktorý po prekonaní určitej hranice obmedzuje aj svalové prírastky. Kľúčom je využívať čo najväčšie váhy tak, aby ste neriskovali zranenie, a zároveň boli stále schopní cítiť prácu svalov. Musíte vedieť, kedy treba aplikovať striktnú a kedy voľnejšiu formu. To príde skúsenosťami.


Zdieľaj na FB Zdieľať na Facebooku

Užitočné nástroje

Výpočet: Index telesnej hmotnosti (BMI)Výpočet BMIVýpočet: Maximálna váha pre 1 opakovanieVýpočet maximálkyVýpočet: Bazálny metabolizmusVýpočet BMREnergetické tabuľkyEnergetické tabuľky
Vylúčenie zodpovednosti:
Informácie uverejnené v článkoch nie sú náhradou rád špecializovaného doktora a majú len informatívny charakter. Nezodpovedáme za zranenia a ujmy, ktoré pri ich využití nastanú. Pred ich aplikovaním odporúčame konzultáciu s lekárom alebo iným odborníkom!
SlovakFitness.sk je online magazín, ktorý začal v roku 2013 s cieľom pomôcť svojim návštevníkom vybudovať krajšie telo, lepšie zdravie a vyššie sebavedomie.

© 2013 - 2022 SlovakFitness.sk

InstagramFacebookYoutube
SlovakFitness.sk
TOPlist